English

رییس بسیج رسانه یزد اعلام کرد:

تقویت آشنایی مردم با درخشندگی فرهنگ اسلامی از اهداف جشنواره رسانه ای ابوذر است/اعلام جزییات جشنواره

رییس بسیج رسانه یزد با اعلام اهداف برگزاری جشنواره رسانه ای ابوذر گفت: تقویت آشنایی مردم با درخشندگی های فرهنگ اسلامی و انسانی از اهداف مهم این جشنواره در استان یزد است.

تقویت آشنایی مردم با درخشندگی فرهنگ اسلامی از اهداف جشنواره رسانه ای ابوذر است/اعلام جزییات جشنواره

سرهنگ علی محمد پارساییان رییس بسیج رسانه یزد درباره فراخوان هفتمین جشنواره رسانه ای ابوذر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری موج یزد، گفت: سازمان بسیج رسانه استان یزد به منظور سوق دادن مردم به فرهنگ اسلامی و ابزاری برای معرفت و آشنایی مردم با درخشندگی های اسلامی و انسانی و ارائه شأن و منزلت انقلابی به رسانه ها و مطبوعات داخلی همچنین ایجاد انسجام سازمان یافته و تقویت هویت جمعی بین اصحاب رسانه به برگزاری مسابقه رسانه ای ابوذر اقدام کرد.

وی از دیگر اهداف هفتمین جشنواره رسانه ای ابوذر را عمق بخشی به برنامه های بسیج رسانه کشور، اجرای شیوه های توانمند سازی بسیجیان رسانه با استفاده از ایده های خلاق و ارتقای شأن و منزلت بسیجیان از طریق رسانه ها همچنین تعامل با معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر دستگاه های مرتبط در خصوص تبادل اطلاعات و کمک به نیروهای همسو و انقلابی به منظور تسریع و تسهیل أخذ مجوزهای فعالیت رسانه ای دانست.

پارساییان درباره محورهای جشنواره بیان کرد: محورهای هفتمین جشنواره ابوذر شامل جهش تولید و اقتصاد مقاومتی و بصیرت و دشمن شناسی، مبارزه با تروریسم و خروج آمریکا از منطقه، مبارزه با آسیب های اجتماعی و  مسائل صنفی خبرنگاران و اصحاب رسانه همچنین کرونا و کمک مومنانه، چهل سالگی دفاع مقدس، دستاورد های انقلاب اسلامی و  بسیج حوزه اقدام همچنین امید آفرینی اعلام کرد.

وی تاکید کرد: این جشنواره در 10قالب برگزار می شود که شامل خبر، گزارش ( خبری،تحلیلی،تحقیقی )، مصاحبه، تیتر، مقاله و یادداشت، عکس و کاریکاتور، اینفوگرافی همچنین موشن گرافی، فیلم کوتاه ( ویژه شبکه های اجتماعی ) است.

وی شیوه نامه برگزاری جشنواره ابوذر در استانها را شامل ارکان جشنواره رسانه ای ابوذر اعم از ( دبیر، هیأت داوران، دبیرخانه، روابط عمومی، مدیر اجرایی، شورای سیاست گذاری ) دانست که باید به تناسب نقش و مأموریت از نیروهای خبره و متخصص تشکیل شوند.

پارساییان گفت: تمامی خبرنگاران شاغل که در رسانه های سراسری یا غیر سراسری ( منطقه ای، استانی یا محلی ) نمایندگی نشریات سراسری یا خبرگذاری ها و همچنین پایگاه های خبری استان فعالیت می کنند همچنین دیگر کارکنان و اصحاب رسانه می توانند در جشنواره ی ابوذر شرکت کنند.

رییس بسیج رسانه یزد گفت: تمامی رسانه ها اعم از مکتوب و الکترونیک باید دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده و در سامانه جامع رسانه ثبت شده باشند.

وی افزود: آثار جشنواره تا 15 آبان از طریق ارسال به ایمیل جشنواره  به آدرس abuzarr.festival.media@gmail.com دریافت می شوند همچنین آثار باید به صورتpdf به همراه لینک در سایت بارگذاری شوند. ( نشریات محلی که دارای سایت نیستند نیازی به ارسال لینک ندارند).

وی اظهار داشت: متقاضیان می توانند حداکثر در سه قالب و در هر قالب، تنها با یک اثر شرکت کنند ضمنا موارد زیر توسط دبیرخانه جشنواره پیش یا بعد از داوری رد خواهد شد؛ در صورتی که اثر در خارج از بازه زمانی مقرر منتشر شده باشد، اثر در رسانه ای فاقد مجوز یا بولتن های داخلی منتشر شده باشد، اثر با نام متسعار و غیر واقعی منتشر شده باشد، اثر ( به صورت کامل یا بخشی از آن که بدون منبع باشد ) کپی شده از آثار دیگران باشد، اثری که مشخصات درج شده آن در سایت جشنواره بالینک ارسالی مغایرت داشته باشد رد می شوند.

پارساییان گفت: هیأت داوران و اعضای دیگر ارکان جشنواره ابوذر امکان ارسال اثر به این جشنواره را ندارند.

وی درباره بخش جوایز جشنواره ابوذر گفت: در هر قالب به نفرات اول تا سوم جوایزی همراه با لوح تقدیر اهداء می شود، به نفر اول در هر قالب، تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ معینی اهدا شود، به نفر دوم در هر قالب، لوح تقدیر و مبلغ معینی کمتر از نفر اول اهدا شود، به نفر سوم در هر قالب، لوح تقدیر و مبلغ معینی کمتر از نفرات اول و دوم اهدا شود و در هر قالب یک اثر به عنوان شایسته تقدیر معرفی می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه