English

محمد علی فرهمندراد:

پایتخت آلوی ایران، صاحب شرکت تعاونی خواهند شد

مدیر جهادکشاورزی شهرستان‌های نیشابور و زبرخان بیان کرد: برای ساماندهی بازار آلو ۲ پیشنهاد مطرح است، اولی ایجاد شرکت تعاونی توسط باغداران و تجار است و دوم خرید تضمینی آلو است.

پایتخت آلوی ایران، صاحب شرکت تعاونی خواهند شد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد علی فرهمندراد مدیر جهادکشاورزی شهرستان‌های نیشابور و زبرخان در سخنانی اظهار کرد: به منظور قطع دست واسطه‌ها و دلالان و حمایت از باغداران، شرکت تعاونی آلوکاران در خرو راه اندازی می‌شود.

فرهمندراد این سخنان را در جلسه‌ای با حضور مسئولان تعاون روستایی و فرمانداری زبرخان، امام جمعه و تعدادی از تجار شهر خرو بیان کرد و ادامه داد: برای ساماندهی بازار آلو ۲ پیشنهاد مطرح است که اولی ایجاد زنجیره ارزش با تشکیل شرکت تعاونی توسط باغداران و تجار است که منجر به ارتقاء کیفیت محصول و بازاریابی و صادرات آن می‌شود و دومین پیشنهاد هم ورود سازمان تعاون روستایی و خرید تضمینی آلو است.

همچنین بیاتی رییس تعاون روستایی شهرستان‌های نیشابور و زبرخان در ادامه این جلسه تاکید کرد: با تشکیل شرکت تعاونی آلوکاران، همه ذی نفعان شامل باغدار، تولیدکننده و صادرکننده می‌توانند در آن عضو شوند که نتیجه این کار، افزایش کیفیت و حذف واسطه‌ها و دلالان است.

بیاتی ادامه داد: در نهایت این اقدام باعث می‌شود نظارت بیشتری به تولید آلو و کیفیت آن شود و به لحاظ قیمت هم محصول آلو جایگاه خود را پیدا خواهد کرد و سود آن مستقیماً عاید باغداران خواهد شد.

سیدآبادی معاون فرماندار شهرستان زبرخان دیگر سخنران این جلسه بود که یادآور شد: مجموعه ما آمادگی کامل به منظور حمایت از تأسیس شرکت تعاونی آلوکاران را دارا می باشد و این شهرستان این ظرفیت را دارد تا در محصول آلو دارای یک برند خاص شود.

سیدآبادی در خاتمه تاکید کرد: از رئیس اداره تعاون روستایی در خواست می شود در صورتی که بازار آلو از لحاظ قیمتی ملتهب و آشفته شد، سریعاً به این بازار ورود پیدا کرده و خرید تضمینی را آغاز کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه