English

سعید فردین‌ فر:

حضور افراد واکسن نزده در محل کار ممنوع است

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا و دستورالعمل ابلاغی سازمان امور استخدامی کشور به تمامی مجموعه‌ها، حضور افراد واکسن نزده در محل کار ممنوع است.

حضور افراد واکسن نزده در محل کار ممنوع است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، سعید فردین‌ فر مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خبری اظهار کرد: تاکنون حدود ۳۷ درصد از افراد بالای ۱۲ سال استان به‌طور کامل واکسینه‌ شده‌ اند و ۷۴.۸۵ درصد این گروه سنی هم دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌ اند.

فردین‌ فر در ادامه این خبر تصریح کرد: میزان افراد واکسینه شده بالای ۱۸ سال در نوبت اول در حوزه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۷۶.۵۱ درصد است و این تعداد در افراد بالای ۱۲ سال هم ۷۴.۸۵ درصد است.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین افزود: میزان واکسیناسیون‌های انجام شده در نوبت دوم در گروه‌ های سنی بالای ۱۸ و بالای ۱۲ هم به ترتیب ۴۱.۴۳ و ۳۶.۸۳ درصد است و معمولاً افراد واکسن زده در زمان معین برای دریافت دُز دوم مراجعه می‌کنند، مگر آنکه در فاصله زمانی ۲۸ روزه تا تزریق دُز دوم واکسن ، ناقل یا مثبت شده باشند که پس از بهبودی کامل و با گذشت زمان معین برای دریافت دُز دوم مراجعه ‌می کنند.

وی همچنین متذکر شد: طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا و دستورالعمل ابلاغی سازمان امور استخدامی کشور به تمامی مجموعه‌ها، حضور افراد واکسن نزده در محل کار ممنوع است و معتقدیم با انجام واکسیناسیون تمامی افراد شاغل در محل‌ های کار اداری، غیراداری، صنفی، کارگاهی، کارخانه‌ای و غیره، تاحدود زیادی دغدغه مردم و متولیان حوزه سلامت برطرف می‌شود.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه تاکید کرد: همچنین ورود دانش‌آموزان و معلمان واکسن نزده به مدرسه و کلاس درس ممنوع اعلام شده است.

وی یادآور شد: از هفته گذشته واکسیناسیون دُز سوم اعضای کادر درمانی و آزمایشگاهی آغاز شده و در مرحله بعد هم تزریق دُز سوم نیروهای کادر بهداشت را خواهیم داشت و پس از آن واکسیناسیون مردم با اولویت گروه‌های خاص آغاز می‌شود.

فردین‌فر در خاتمه خاظرنشان کرد: برنامه واکسیناسیون دُز سوم برای تمامی افراد واجد شرایط در دستور کار قرار دارد و واکسنی که ویژه افراد خاص بوده، شامل تمامی دریافت‌کنندگان دُزهای اول و دوم نمی‌شود، زمان تزریق این واکسن ۶ ماه پس از دُز دوم است که این کار به‌صورت مرحله به مرحله انجام می‌شود و به افراد واجد شرایط پیامک ارسال می‌شود و نیازی به مراجعه مستقیم مردم به مراکز واکسیناسیون کرونا به منظور دریافت دُز سوم واکسن کرونا نیست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه