English

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان تاکید کرد؛

رفع مشکلات شهر با تهیه طرح‌های تفصیلی

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه در قالب تهیه طرح‌ها مشکلات شهری احصاء شده و بدین طریق مسائل رفع می‌شود. گفت: در سطح استان اصفهان، طرح تفصیلی ۵۳ شهر در دست تهیه است.

رفع مشکلات شهر با تهیه طرح‌های تفصیلی

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، علیرضا قاری‌قرآن اظهار کرد: استان اصفهان به دلیل تهیه و تصویب تنوعی از طرح‌های توسعه شهری و فراشهری در مقیاس‌های منطقه‌ای، ناحیه‌ای و شهری و با پوشش 100 درصدی پهنه سرزمین در این استان دارای کامل‌ترین نظام سلسله مراتبی طرح‌های توسعه شهری و فراشهری در کشور است.

وی با بیان اینکه امروزه این طرح‌ها توسط مدیریت شهری ملاکِ عملِ آمایشِ جمعیت و فعالیت در کل پهنه سرزمینی استان هستند. اذعان داشت: به منظور تکمیل این نظام و تعیین تکلیف آن در پایین‌ترین سطح مقیاس شهری، اداره‌کل راه و شهرسازی استان از سال 1397 تهیه طرح‌های تفصیلی را برای همه شهرهای استان در دستور کار خود قرار داده است.

 مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: این اداره‌کل با راه‌اندازی واحد GIS در معاونت شهرسازی و معماری به منظور راهنمایی شهرداری‌های استان در خصوص تهیه نقشه پایه مناسب و تأمین اعتبار مورد نیاز این طرح‌ها از محل منابع ملی و استانی مقدمات اجرای برنامه تهیه طرح‌های تفصیلی همه شهرهای استان را فراهم کرد.

 وی گفت: از 107 شهر استان تعداد 101 شهر مشمول نظام تهیه طرح‌های توسعه و عمران (جامع) می‌شود که از این تعداد 98 شهر طرح جامع مصوب دارد و سه شهر دیگر نیز در دست تصویب است.

 قاری‌قرآن با بیان اینکه در سطح استان تعداد 18 شهر دارای طرح تفصیلی مصوب هستند عنوان کرد: طرح تفصیلی ۵۳ شهر و طرح بازنگری طرح تفصیلی ۹ شهر دیگر در دست تهیه است.

 وی با اشاره به اینکه ۲۰ شهر در سطح استان نیازمند تهیه طرح تفصیلی است و شهر سده‌لنجان نیز نیازمند تهیه طرح بازنگری طرح تفصیلی است عنوان کرد: شهرهای سین، اصغرآباد، زیار، زازران، باغشاد و طرق‌رود دارای طرح هادی مصوب است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه این اداره‌کل در صدد حل مشکلات شهری بصورت اساسی و ریشه‌ای است تصریح کرد: در قالب تهیه طرح‌ها مشکلات شهری احصاء شده و بدین طریق مسائل و مشکلات رفع می‌شود.

قاری‌قرآن در خصوص اقدامات انجام شده برای طرح جامع اصفهان اظهار کرد: گام‌های موثری در جهت تهیه این طرح برداشته شده است. و در مرحله اول گزارش تشخیص را به تایید شورای راهبری و کارگروه امور زیربنایی رساندیم و به لطف خدا پس از انتخاب مشاور، مرحله دوم این فرآیند آغاز می‌شود.

 وی گفت: طرح جامع شهر اصفهان با رویکرد نوین تمامی مباحث زیست محیطی، توسعه شهری، بحران‌ها، میراث فرهنگی و غیره را در بر می‌گیرد. و انشالله در سال ۱۴۰۱ آماده می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه حفاظت از بافت تاریخی شهر ضروری است عنوان کرد: در این بافت‌ها و محلات بعضا مشاهده می‌شود که واحدهای مسکونی جای خود را به تجاری داده است لذا حفظ ساختار و عناصر محلات بسیار مهم  بوده و در این راستا می‌بایست اقدامات اساسی صورت گیرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه