English

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران خبر داد:

رتبه برتر مازندران در جذب پیش دبستانی با پوشش ۹۹ درصدی

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران گفت: استان مازندران در جذب پیش دبستانی با پوشش 99 درصدی رتبه برتر کشور را دارد.

رتبه برتر مازندران در جذب پیش دبستانی با پوشش 99 درصدی

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، بهروز منصورکیائی در جلسه شورای آموزش و پرورش مازندرانکه در سالن شماره یک استانداری مازندران برگزار شد، اظهار داشت: اهمیت و قابلیت اوان کودکی و به ویژه دوران پیش از دبستان در رشد همه جانبه ابعاد شناختی، عاطفی، رفتاری و شکل‌گیری شخصیت کودکان و نیز تأثیر پذیری آنها از محیط خانواده، جامعه و فضاهای تربیتی واقعیتی پذیرفته شده است.

وی با بیان اینکه پشتوانه‌های اعتقادی و علمی جامعه بشری نیز ضرورت توجه هرچه بیشتر و سرمایه گذاری‌های آموزشی و پرورشی در این دوران را توصیه و تأکید می‌کند، ادامه داد: در این راستا توجه علمی و تخصصی به اولویت و ضرورت‌های این دوره سنی، با تأکیدات مقام معظم رهبری سازمان ملی تعلیم و تربیت در سال 1400، راه‌اندازی شده و با رویکرد مدیریت یکپارچه خدمات تربیتی آغاز به کار کرده است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران با اشاره به فعالیت پیش دبستانی‌های ضمیمه دولتی، گفت: پیش دبستانی ضمیمه دولتی به مرکزی اطلاق می‌شود که به جهت وجود فضاهای مازاد دولتی در مدارس به موسسین مراکز غیر دولتی به صورت اجاره واگذار شده و با هدف حمایت از والدین و نوآموزان مناطق آسیب‌پذیر و دارای مشکل اقتصادی و همچنین ارتقاء کیفیت آموزش با بهره‌مندی از ظرفیت مؤسسین غیر دولتی و مربیان، فعالیت می‌کند.

وی همچنین با اشاره به تعداد مؤسسین طرف قرارداد پیش دبستانی‌های ضمیمه دولتی، خاطرنشان ساخت: در سطح استان با سیاست افزایش موسسین در جهت ارتقاء کیفیت آموزش، در سال تحصیلی 1401-1400 تمامی تلاش بر آن است تا این پروژه به تعداد 103 مؤسس واگذار گردد که برآورد تعداد نوآموزان جامعه هدف، تحت پوشش قرار دادن حدود 12 هزار نوآموز برای کلاس‌های ضمیمه دولتی است.

منصورکیائی با بیان اینکه تعداد مربیان پیش دبستانی‌های ضمیمه دولتی حدود هزار مربی است، ابراز داشت: در سال قبل به جهت شرایط خاص کرونایی، با تشکیل کلاس‌های پیش دبستانی مجازی رایگان تلاش وافری صورت گرفت تا تمامی نوآموزان جامعه هدف در چرخه‌ آموزش ما قرار گیرند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه