English

معاون برنامه ریزی و پژوهش سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان خبر داد؛

راهیابی ۳ طرح مرتبط با کاهش مصرف پلاستیک به مرحله نهایی

معاون برنامه ریزی و پژوهش سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از راهیابی 3 طرح مرتبط با کاهش مصرف پلاستیک به مرحله نهایی خبر داد.

راهیابی 3 طرح مرتبط با کاهش مصرف پلاستیک به مرحله نهایی

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، فرشاد مستأجران با اشاره به اهمیت پرداختن به موضوع پسماندهای پلاستیکی در برنامه های ترویجی و فرهنگی از دریافت طرح های مرتبط با کاهش مصرف پلاستیک در قالب فراخوان ارائه شده از سوی کارگروه ارتباط با صنایع ستاد پایش بهینه مصرف پلاستیک و راهیابی 3 طرح به مرحله نهایی خبر داد.

وی با اعلام این خبر، توضیح داد: در حالی که استفاده روز افزون از محصولات پلاستیکی یکی از معضلات اصلی در زمینه مدیریت پسماند در جوامع بشری است، اما ویژگی های خاص پلاستیک مانند شکل پذیری آسان، مقاومت در برابر نفوذ مایعات، هزینه تولید نسبتا کم و غیره آن را تبدیل به یکی از پرکاربرد ترین محصولات در صنایع و زندگی امروزی کرده است.

این مقام مسئول با اشاره به این که غیر قابل تجزیه بودن پلاستیک ها در محیط زیست خطری بزرگ به حساب می آید، اضافه کرد: در حال حاضر در شهر اصفهان روزانه بیش از 350 تن پسماند شهری به عنوان ریجکت خطوط پردازش دفن می شود که عمده این پسماندها، پسماندهای پلاستیکی هستند که به مرحله دفن رسیده اند.

مستأجران با تأکید بر فعالیت ستاد اجرایی کاهش پلاستیک در قالب چهار کارگروه برنامه ریزی، اجرایی، تبلیغات و اطلاع رسانی، فناوری و ارتباط با صنایع به منظور کاهش مصرف پلاستیک در چرخه تولید تا دفع، افزود: از جمله کارگروه های این کمیته، کارگروه فناوری و ارتباط با صنایع است که به بررسی فناوری ها و تجارب سایر کشورهای جهان و ایران در این حوزه و امکان بومی سازی آن می پردازد.

معاون برنامه ریزی و  پژوهش سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان بیان کرد: این کارگروه در راستای عمل به وظایف خود با همکاری اداره ارتباط با صنایع و شرکت های دانش بنیان و نیز شبکه پژوهش و فناوری استان، اقدام به انتشار فراخوان ارسال پیشنهادات با موضوع محصولات و فناوری های کاربردی با هدف کاهش پلاستیک در چرخه مدیریت پسماند شهر اصفهان در قالب سلسله رویدادهای شهر بدون چالش کرده است.

وی با اشاره به جزییات این رویداد اضافه کرد: در پایان این فراخوان مجموعا 15 پیشنهاد دریافت شد که از این میان پس از بررسی اسناد و مدارک ارسالی، 3 پیشنهاد به مرحله داوری نهایی رسید و در صورت کسب حد نصاب امتیاز، با ارسال کنندگان پیشنهادهای برتر قرارداد همکاری منعقد خواهد شد.

مستأجران در پایان یادآور شد: دبیرخانه دائمی ستاد اجرایی کاهش پلاستیک در سازمان مدیریت پسماند مستقر است و در حال پیگیری برنامه های جامعی در راستای کاهش مصرف پلاستیک در میان شهروندان، ادارات و اصناف می باشد که از این میان می توان به کاهش مصرف کیسه های پلاستیکی در فروشگاه های کوثر و سایر برنامه های آموزشی و فرهنگسازی اشاره کرد.

پسماند اصفهان

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی