English

به مناسبت هفته تربیت بدنی و روز عصای سفید انجام شد؛

تجلیل جمعی از ورزشکاران معلول شهرستان خمینی شهر

به مناسبت هفته تربیت بدنی و روز عصای سفید از جمعی از ورزشکاران معلول شهرستان خمینی شهرتجلیل شدند.

تجلیل  جمعی از ورزشکاران معلول شهرستان خمینی شهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان ، با همکاری جمعی از مسئولان شهرستان برنامه ای تدوین شد تا تا از فعالیت‌های ورزشکاران معلول در خمینی شهر تقدیر به عمل آید.

این مراسم که با حضور مسئولان شهرستان خمینی شهر در محل باشگاه ورزشی آکادمی رضا و با حضور معلولان مدال آور کشوری و بین المللی از جمله علیرضا مختاری نایب قهرمان المپیک 2020توکیو که صاحب مقام های درون مرزی و برون مرزی است برگزار شد.

در پایان از معلولانی که به‌ مقام کشوری یا بین المللی دست یافته  و اسامی آنها به شرح زیر است تقدیر و تجلیل شد: امید کریمی رشته شطرنج، فاطمه حیدری دومیدانی، محمد مشهدیان دومیدانی، فاطمه خجسته دومیدانی، مهدی دادور  دو میدانی ، علیرضا رضائی دومیدانی،مهرداد مرادی دومیدانی و علی الهی دو میدانی،سلیمه سادات حسینی پارابدمینتون قهرمان کشور ،محمد حسین ابراهیمیان نایب قهرمان شنای کم بینایان کشور و میثم متقیان قهرمان وزنه برداری معلولین جهان

به گزارش موج؛ هشتادمین سوره قرآن کریم به نام سوره عبس یا سوره اعمی نامیده شده و از سوره‌های مکی است. آیات مرتبط با نابینا در این سوره بیان شده است:

عبس و تولی، ان جاء الاعمی، و ما یدریک لعلم یزکّی، او یذکر فتنفعه الذکری، اما من استغنی، فانت له تصدی، و ما علیک الا یزکی، و اما من جائک یسعی و هو یخشی فانت عنه تَلَهی.

این آیات بر این معنا دلالت دارند که با افراد ناتوان می باید مانند افراد سالم، با احترام کامل رفتار شود. با دقت در زمان وقوع این اتفاق در یکی از اولین مراحل دعوت و ماموریت پیامبر و اشتیاق پیامبر برای به دست آوردن پیروان سالم و قوی از جامعه در می یابیم که ارزش یک جوینده حق با اخلاص حتی اگر ضعیف یا ناتوان باشد بیشتر از فرد غافل از حق، هرچند سالم و قوی است. بعبارتی دیگر شایستگی واقعی افراد متکی به درجه ای است که آنها دنبال حقیقت می باشند.

پس در نهایت به این نتیجه می توان دست یافت که معلولیت محدودیت نیست.

ورزشکاران معلول

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه