English

محمد میری:

پیش بینی کاهش ۴۰تا۵۰ درصدی محصول زعفران در خراسان رضوی

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی بیان کرد: پدیده خشکسالی بر روی کشاورزی و باغداری غیر قابل جبران بوده و این وضعیت اثرات نامطلوبی بر حوزه باغبانی و از جمله بر روی محصول زعفران گذاشته است.

پیش بینی کاهش ۴۰تا۵۰ درصدی محصول زعفران در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد میری مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: سال گذشته ۳۰۲تُن زعفران در این استان برداشت شد.

میری در ادامه این خبر افزود: بیش از ۹۲درصد زعفران جهان در ایران تولید می‌شود و خراسان رضوی نیز با تولید بیش از ۷۰درصد زعفران کشور ، مرکز اصلی و بزرگترین تولیدکننده این محصول در جهان شناخته می‌شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی همچنین متذکر شد: آثار شدید پدیده خشکسالی بر روی کشاورزی و باغداری غیر قابل جبران بوده و این وضعیت اثرات نامطلوبی را بر حوزه باغبانی و از جمله بر روی محصول زعفران گذاشته است.

میری در خاتمه در مورد کشت زعفران در خراسان رضوی تصریح کرد: با وضعیت موجود پیش بینی کاهش ۴۰تا۵۰ درصدی محصول زعفران برای امسال دور از انتظار نیست و عملکرد تولید زعفران در مزارع خراسان رضوی که تا پارسال بیشتر از سه کیلوگرم در هکتار بوده است، امسال کاهش خواهد داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه