English

حجت‌الاسلام علی‌اکبر احمدپور فدکی:

ضرورت احیای نهاد جهاد سازندگی برای توسعه روستاها، الزامی است

نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: امروز شاهدیم که روستاها از سکنه خالی می شوند و معضل حاشیه نشینی در شهرها زیاد شده است و این به دلیل نبود یک نهاد متولی برای روستاهاست و بر این اساس احیای جهاد سازندگی ضرورت دارد.

ضرورت احیای نهاد جهاد سازندگی برای توسعه روستاها، الزامی است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حجت‌الاسلام علی‌اکبر احمدپور فدکی نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی در سخنانی بیان کرد: احیای جهاد سازندگی موجب ارتقای فضای تولید در روستاهای کشور شده و زمینه‌ساز تثبیت جمعیت روستایی خواهد بود.

حجت‌الاسلام احمدپور: در ادامه این سخنان اظهار کرد: احیای نهاد جهاد سازندگی برای توسعه روستاها ضروری است، چون تا زمانی که این نهاد وجود داشت روستاها در همه عرصه های عمرانی، تولیدی و تثبیت جمعیت پیشرفت های خوبی داشتند اما از وقتی این نهاد در وزارت کشاورزی ادغام شد، روستاها متولی خاصی ندارند و رها شده اند.

نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس همچنین اضافه کرد: امروز شاهدیم که روستاها از سکنه خالی می شوند و معضل حاشیه نشینی در شهرها زیاد شده است و این به دلیل نبود یک نهاد متولی برای روستاهاست و بر این اساس احیای جهاد سازندگی ضرورت دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: روستاها که همواره در تاریخ کشور نقشی ویژه در عرصه تولید داشته اند، امروز شکل مصرف کننده به خود گرفته اند و با این وضعیت پشتوانه تولید نابود می شود و اگر بخواهیم نقش تولید در روستاها پررنگ شود باید نهاد جهاد سازندگی احیا شود.

احمدپور فدکی در مورد نیروهای جهادسازندگی یادآور شد: نیروهای جهاد سازندگی در گذشته با اعتقاد و ایمان کارها را پیش می بردند و امروز هم باید همان نیروی انسانی مخلص و همان روحیات جهادی فعال شود.

نماینده مردم خواف و رشتخوار متذکر شد: تاکید ریاست جمهوری بر احیای دوباره جهاد سازندگی، برای ایجاد نهادی متولی برای توسعه روستاهاست چون تعارض دستگاههای متولی رسیدگی به مشکلات روستاها و مناطق محروم باعث شده خیلی از تکالیف بر زمین بماند و اگر وظایف جهاد سازندگی احیا شود، تحول مهمی در توسعه روستایی ایجاد می شود.

احمدپور فدکی در خاتمه تاکید کرد: مشکلات ناشی از کم‌توجهی به زیرساخت‌های تولیدی، خدماتی و معیشتی مناطق روستایی باعث شده که جمعیت روستاها کاهش یابد که با احیای جهاد سازندگی و تقویت زیرساخت‌ها می توان شاهد افزایش جمعیت روستایی باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه