English

محمدمهدی اسماعیلی:

باید شهر رسانه‌ای در کلانشهر مشهد راه اندازی شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: ضرورت‌های رسانه‌ای برای مشهد از حیث مجاورت استان خراسان رضوی با افغانستان و ترکمنستان و ظرفیت زیارتی شیعیان این مناطق یک اولویت است.

باید شهر رسانه‌ای در کلانشهر مشهد راه اندازی شود

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در سفر به مشهد و در دیدار با سیدعبدالله ارجایی شهردار و جمعی از اعضای شورای شهر مشهد پیرامون موضوعات فرهنگی این کلانشهر بیان کرد: فرهنگ در کشور باید هم در برنامه‌ریزی و هم در بودجه‌ریزی در اولویت باشد و این وزارتخانه با جدیت به دنبال این است که فرهنگ را به یکی از مسائل اصلی حوزه حکمرانی تبدیل کند.

اسماعیلی در ادامه این جلسه با اشاره به طرح ایده راه‌اندازی هاب رسانه‌ای یا شهر رسانه‌ای در مشهد اظهار کرد: مذاکرات مرتبط با این مهم از حدود یک ماه قبل میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری مشهد آغاز شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی متذکر شد: ضرورت‌های رسانه‌ای برای مشهد از حیث مجاورت استان خراسان رضوی با افغانستان و ترکمنستان و ظرفیت زیارتی شیعیان این مناطق یک اولویت است.

وی در ادامه متذکر شد: مسئله فرهنگ در کشور باید هم در برنامه‌ریزی و هم بودجه‌ریزی در اولویت باشد و موضوع فرهنگ در برنامه‌های استانی هم باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با جدیت به دنبال این است که فرهنگ را به یکی از مسائل اصلی حوزه حکمرانی تبدیل کند.

در ادامه این جلسه عبدالله ارجایی، شهردار مشهد نیز گزارشی از وضعیت فعالیت‌های فرهنگی، زیرساخت‌ها و فضای بصری مشهد و همچنین تعداد فرهنگسرا‌ها و امکانات در اختیار مجموعه شهرداری مشهد ارائه کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

همچنین از دیگر سخنرانان جلسه، اعضای دیگر شورای شهر مشهد درباره موقعیت مشهد و آسیب‌هایی اجتماعی و سبک زندگی که در آنجا اولویت دارد نکاتی را مطرح کردند و موضوعاتی درباره فعال‌کردن سینما‌های کوچک در حاشیه شهر مشهد و افزایش ارتباطات رسانه‌ای شهرداری و همچنین ظرفیت‌های مشهد در حوزه رسانه و فضای سایبری بیان شد.

شایان ذکر است که: مقرر شد کمیته مشترک میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری مشهد فعال شود تا ظرف یک ماه آینده برای تفاهم‌نامه‌ای در خصوص موضوعات مطرح شده و پیوست‌های اجرایی در دو حوزه رسانه‌ای و سبک زندگی طراحی و مصوبات و مراحل اجرایی آن دنبال شود.

سیدمحمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرشاد مهدی‌پور معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی و محمدرضا بهمنی رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی این وزارتخانه نیز از اعضاء همراه وزیر در این جلسه بودند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی