English

احمد روحی:

کاهش تخریب و تصرف و سوء استفاده از اراضی ملی در خراسان رضوی

فرمانده یگان حفاظت اراضی اداره کل منابع طبیعی خراسان رضوی بیان کرد: علت این موفقیت در برگزاری کارگاه‌های آموزش ترویجی برای ساکنین در حوزه‌ها، مردم محلی، دهیاران، شورا‌های اسلامی و همیاران طبیعت بوده است.

کاهش تخریب و تصرف و سوء استفاده از اراضی ملی در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، احمد روحی فرمانده یگان حفاظت از اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی در خبری اظهار کرد: با هدف صیانت و حفظ و حراست از اراضی ملی و با تلاش‌های مجاهدانه جنگلبانان و نیرو‌های یگان حفاظت ادرات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌ها اقدامات مؤثری در کاهش تخریب و تصرف و سوء استفاده از اراضی ملی صورت گرفته است.

روحی در ادامه این خبر یادآور شد: در ۶ ماهه اول امسال ۱۷ فقره آتش سوزی در سطحی معادل ۴۳ هکتار از اراضی جنگلی و مرتعی استان را شاهد بودیم که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش ۸۸ درصدی را نشان می‌دهد.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی همچنین تصریح کرد: علت این موفقیت در برگزاری کارگاه‌های آموزش ترویجی برای ساکنین در حوزه‌ها، مردم محلی، دهیاران، شورا‌های اسلامی و همیاران طبیعت بوده است و باید برای ارتقاء سطح حفاظت و حراست از اراضی ملی فرهنگ سازی همراه با اطلاع رسانی انجام گیرد.

وی در ادامه تاکید کرد: ۱۷۵ فقره خلع ید و اعاده زمین‌های متصرفی به وضع سابق در سطح ۴۶۶ هکتار در ۶ ماهه اول امسال داشته ایم و این امر نیز نسبت به مدت مشابه از رشد ۵ درصدی برخوردار است و همچنین با هدف جلوگیری و پیشگیری از تخریب اراضی ملی ۵۱۴ فقره در مساحتی معادل ۹۲۱ هکتار پرونده تخلف تنظیم شده که در مقایسه با مدت مشابه نیز از رشد ۵ درصدی برخوردار است.

روحی در خاتمه متذکر شد: در مقایسه با مدت مشابه پارسال، کشف چوب آلات جنگلی تاغ و محصولات فرعی مرتع رشد ۳۶ درصدی، کشف و امحاء غیر مجاز ذغال رشد ۴۰۰ درصدی و خروج دام غیر مجاز از مراتع رشد ۳۵ درصدی را داراست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه