English

ندا اخروی:

طرح مراقبت و پیگیری از بهبود یافتگان کرونا در مشهد

مدیر سلامت روانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: در طرح مراقبت از بهبود یافتگان کرونا کارشناس سلامت روان مراکز بهداشت، طی تماس با بهبود یافتگان کرونا آنها را ارزیابی روانشناختی می کنند و این طرح از سه ماه گذشته در حال اجراست.

طرح مراقبت و پیگیری از بهبود یافتگان کرونا در مشهد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، ندا اخروی مدیر سلامت روانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خبری عنوان کرد: بهبود یافتگان کرونا در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد از لحاظ عوارض سلامت روان تحت مراقبت و پیگیری قرار می گیرند.

اخروی در ادامه این خبر افزود: بهبود یافتگان کرونا در مناطق زیر پوشش این دانشگاه به مدت یک سال از لحاظ عوارض سلامت روان این بیماری تحت مراقبت و پیگیری قرار می گیرند.

مدیر سلامت روانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین تصریح کرد: طرح مراقبت از بهبود یافتگان کرونا یکی از برنامه های بهداشت روان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است که از سه ماه گذشته در حال اجراست.

وی در ادامه متذکر شد: بیماری کووید 19 علاوه بر درگیری جسمی، علائم و آسیبهای روانشناختی را نیز می تواند ایجاد کند از این رو در  بخشی از  مبتلایان به ویژه آنهایی که به نوع  شدید این بیماری مبتلا شدند، امکان  بروز  اختلالات روان شناختی طی بیماری یا حتی بعد از بهبودی نسبی وجود دارد.

مدیر سلامت روانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین تاکید کرد: در قالب طرح مراقبت از بهبود یافتگان کرونا کارشناس سلامت روان مراکز بهداشت، طی تماس با بهبود یافتگان کرونا آنها را ارزیابی روانشناختی می کند و در صورت مشاهده علایمی از اختلالات سلامت روان و یا آلزایمر، آنها را دعوت به حضور در مرکز نموده و به آنها  آموزش هایی در خصوص مدیریت اضطراب، افسردگی و تاب آوری ارائه می کند و چنانچه فرد، مبتلا به اختلال اعصاب و روان باشد، توسط پزشک و روانشناس مراکز بهداشت تحت مراقبت قرار می گیرد.

اخروی در خاتمه خاطرنشان کرد: سایر خدمات رایگان سلامت روان وزارت بهداشت در حوزه کرونا شامل مشاوره روانشناختی از طریق شماره تلفن ۴۰۳۰، مشاوره سوگ برای افرادی که عزیزانشان را به دلیل کرونا از دست داده اند، سامانه خودارزیابی روانشناختی و ارائه محتواهای آموزشی خود مراقبتی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه