English

محسن زنگنه:

رونمایی از دستگاه هوشمندسازی قیمت گذاری زعفران در تربت حیدریه

نماینده مردم تربت‌حیدریه بیان کرد: کاهش قیمت زعفران در سال جاری باعث سوء استفاده مافیای زعفران شده و وضعیت بدی را برای کشاورزان ایجاد کرده است.

رونمایی از دستگاه هوشمندسازی قیمت گذاری زعفران در تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محسن زنگنه نماینده مردم تربت‌حیدریه در مراسم افتتاح مرکز خرید حمایتی زعفران تربت حیدریه عنوان کرد: زعفران باید به قیمت واقعی خود برسد و زنجیره تولید و ارزش افزوده زعفران در این منطقه شکل بگیرد.

زنگنه همچنین در این مراسم که با حضور سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران  در تربت حیدریه برگزار شد اظهار کرد: قیمت نگین زعفران هر کیلوگرم ۲۶ میلیون تومان خریداری می شود و سیاست های دولت را برای امسال تعیین و کف قیمت زعفران را مشخص کردیم و تا شهریور ماه سال آینده هر کشاورزی که نتواند محصول زعفران خود را به فروش برساند می تواند در مرکز خرید حمایتی زعفران، محصول خود را بفروشد.

نماینده مردم تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات همچنین افزود: در ابتدای دهه ۹۰ و با افزایش قیمت دلار، زعفران کیلویی سه هزار دلار در ایران فروخته می شد اما امروز این رقم کاهش یافته و به کیلویی ۵۸۰ دلار رسیده و با همین رقم صادر می شود و قیمت زعفران ثابت مانده است و مافیای زعفران هم از این شرایط استفاده و با استفاده از بعضی نهادها، وضعیت بدی را برای کشاورز ایجاد کرده است و کشاورز حتی توان تهیه محصول خود را هم ندارد.

وی در ادامه تاکید کرد: از سال قبل بازار سرمایه را برای حمایت از زعفران تحکیم کردیم، بخش خصوصی هم در قالب شرکت تعاونی سهامی عام ایجاد شده و از سال بعد زعفرانکاران تربت حیدریه نیازی به خرید دولت ندارند و خود تعاونی، محصول زعفران را خریداری می کند.

زنگنه تصریح کرد: این مرکز خرید حمایتی زعفران در تربت حیدریه، زعفران را از کشاور دریافت و وزن و عیار آن را مشخص کرده و خریداری می کند.

شایان ذکر است که: در این جلسه تفاهمنامه ای در خصوص ایجاد زنجیره ارزش افزوده و تولید زعفران بین مدیر عامل این کارخانه طلای سرخ و سازمان مرکزی تعاون روستایی منعقد شد و در این مراسم از دستگاه هوشمندسازی قیمت گذاری زعفران نیز رونمایی شد که قیمت زعفران را آنالیز و مشخص می کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی