English

محمد نجفی:

آغاز برداشت چغندر قند ازاراضی کشاورزی تربت حیدریه

مدیر جهاد کشاورزی بخش رخ تربت‌حیدریه گفت: مهمترین عوامل تاثیرگذار در عملکرد مطلوب مزارع چغندر قند، زمان کشت مناسب، استفاده از ارقام تک جوانه(منوژرم) و روش‌های نوین آبیاری و همچنین روش کشت مطلوب در مزارع این محصول است.

آغاز برداشت چغندر قند ازاراضی کشاورزی تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد نجفی مدیر جهاد کشاورزی بخش رخ تربت‌حیدریه در خبری اعلام کرد: برداشت محصول چغندر قند از بیش از سه هزار هکتار از اراضی کشاورزی این بخش آغاز شد.

نجفی در ادامه این خبر افزود: سطح زیرکشت امسال نسبت به سال زراعی قبل، از حدود ۱۰ درصد افزایش برخوردار است و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۲۰۰ هزار تن چغندر قند از اراضی رخ برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی بخش رخ تربت‌حیدریه همچنین اظهار کرد: مهمترین عوامل تاثیرگذار در عملکرد مطلوب مزارع چغندر قند ، زمان  کشت مناسب، استفاده از ارقام تک جوانه(منوژرم) و روش‌های نوین آبیاری و همچنین  روش کشت مطلوب در مزارع این محصول است.

وی همچنین تاکید کرد: تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، استفاده بهینه آب و الگوی کشت مناسب از جمله مواردی است که در کشت چغندر قند باید به آن توجه داشت و بیشتر چغندرقند برداشت شده از منطقه رُخ به کارخانه قند تربت‌حیدریه و فریمان تحویل داده می‌شود.  

نجفی در خاتمه تصریح کرد: وسعت زمین‌های زراعی این خطه حدود ۶۵ هزار هکتار و محصولات عمده این منطقه گندم، جو، چغندرقند، سیب زمینی و زعفران است و این بخش حدود هفت هزار بهره‌بردار در بخش‌های کشاورزی، باغداری، دامپروری و طیور دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه