English

قاری قرآن اعلام کرد:

پرداخت بیش از ۳۹۸ میلیارد ریال تسهیلات نوسازی بافت فرسوده در استان اصفهان

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از پرداخت بیش از ۳۹۸ میلیارد ریال تسهیلات نوسازی بافت فرسوده در استان اصفهان خبر داد.

پرداخت بیش از ۳۹۸ میلیارد ریال تسهیلات نوسازی بافت فرسوده در استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، علیرضا قاری قرآن گفت: بر اساس سهمیه سال‌های ۱۳۹۷ تا شش ماهه نخست سال جاری بیش از ۳۹۸ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان برای نوسازی واحدها در بافت فرسوده پرداخت شده است.

وی اظهار کرد: اعطای تسهیلات در بافت های فرسوده از محل قرارداد عاملیت، توأم با بدون سپرده و اوراق ممتاز به اشخاص حقیقی، حقوقی و شرکتهای تعاونی مسکن تولیدی جهت احداث واحدهای مسکونی انفرادی و مجتمع (دو واحد و بیشتر) با لحاظ نوع ساخت و صلاحیت حرفه‌ای سازنده متفاوت است. 

این مقام مسئول افزود: ارائه تسهیلات نوسازی بافت فرسوده در استان اصفهان از سهمیه سال ۱۳۹۷ تا شش ماهه نخست سال جاری جمعاً بالغ بر ۳۹۸ میلیارد ریال بوده است که براین اساس تعداد دو هزار و ۴۵۱ واحد برای دریافت این تسهیلات معرفی شدند و برای تعداد ۸۲۲ واحد نیز انعقاد قرارداد شده است. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اذعان داشت: اشخاص حقیقی (ساکنین در بافت فرسوده شهری) که بخواهند برای نوسازی مسکن خود در کلانشهر اصفهان اقدام کنند می‌توانند علاوه بر تسهیلات از محل قرارداد عاملیت ۵۰ میلیون تومانی با نرخ ۹ درصد، ۳۰ میلیون تومان از محل منابع بدون سپرده با نرخ ۱۸ درصد و ۱۲۰ میلیون تومان اوراق ممتاز با نرخ سود ۱۶ درصد استفاده کنند. که در مجموع این مبلغ به ازای هر واحد ۲۰۰ میلیون تومان  است. 

وی با بیان اینکه این مبلغ برای شهرستان‌ها متفاوت بوده و جمعاً ۱۴۰ میلیون تومان است گفت: تسهیلات نوسازی مسکن در بافت فرسوده شهرستان‌ها شامل تسهیلات از محل قرارداد عاملیت به مبلغ ۴۰ میلیون تومان با نرخ ۹ درصد، ۵۰ میلیون تومان از محل منابع بدون سپرده با نرخ ۱۸ درصد و ۵۰ میلیون تومان اوراق ممتاز با نرخ ۱۶ درصد است. 

قاری‌قرآن خاطرنشان کرد: سقف تسهیلات اعطایی به سازندگان حرفه‌ای که بخواهند با استفاده از فناوری‌های نوین برای ساخت واحد مسکونی در مناطق بافت فرسوده کلانشهر اصفهان اقدام کنند ۳۰۰ میلیون تومان است. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه