English

احمد مرادی؛

اخلاق حکم کرد در مراسم معارفه شرکت کنیم/از مردم هرمزگان عذر خواهی می کنم

رئیس مجمع نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: از مردم هرمزگان که از تمام مسئولان در سطح استان و ملی این انتظار را داشتند که برای انتخاب استاندار جدید از ظرفیت بومی استفاده شود، عذرخواهی می کنیم و اعتقاد من براین است که این گلایه ها به حق است.

اخلاق حکم کرد در مراسم معارفه شرکت کنیم/از مردم هرمزگان عذر خواهی می کنم

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، احمد مرادی رئیس مجمع نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در آیین تکریم و معارفه استاندار هرمزگان که در تالار شهید آوینی بندرعباس برگزار شد، خاطرنشان کرد: از مردم هرمزگان که از تمام مسئولان در سطح استان و ملی این انتظار را داشتند که برای انتخاب استاندار جدید از ظرفیت بومی استفاده شود، عذرخواهی کنیم و اعتقاد من بر این است که این گلایه ها به حق است.
مرادی گفت: امیدواریم وزیر به نمایندگی از دولت به این نکته توجه کند.
وی بیان داشت: عذرخواهی دوم بابت مسائلی است که در راستای انتخاب استاندار به وجود آمد، شناختی از جناب دوستی استاندار جدید نداشتیم و از رویه ای که پیش آمد ناراحت بودیم با برگزاری جلسات متعدد این مسائل حل شد.
رئیس مجمع نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صحبت های موافق و مخالف را شنیدیم در ادامه اذعان داشت: صحبت های موافق و مخالف را شنیدیم با علم بر اینکه تمام انتصابات در کشور بر عهده دولت است و این حق مسلم وزیر کشور است که استاندارجدید را انتخاب کند ما از باب مشورت صحبت های خود را ارائه کردیم.
مرادی ابراز کرد: ما اخلاق و قانون را در کنار هم قرار دادیم و امروز در این مراسم حضور پیدا کردیم، قانون ما را موظف به شرکت در این مراسم نمی کرد اما با وجود تمام گلایه ها، به حکم اخلاق  و ادب در این مراسم شرکت کردیم.
وی تصریح کرد: هرمزگان ظرفت های انسانی بسیار بالایی دارد و آقای دوستی باید از این ظرفیت استفاده کند و اینکه استاندار بخواهد نیروها را از خارج از استان منصوب کند باعث آزردگی مردم هرمزگان خواهد شد.
مرادی بیان داشت: در رای گیری به این استاندار همه وزرا حکم تاییدی دادند  که نشان از حمایت دولت از جناب دکتر دوستی است و این مسئله ظرفیت بسیار مطلوبی است.
رئیس مجمع نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: علی‌رغم ظرفیت های بزرگ تجاری و صنعتی که در هرمزگان وجود دارد مسئولیت های اجتماعی چندان مورد توجه قرار نگرفته است،  مسئولیت های اجتماعی باید در استان توسط صنایع و پالایشگاه ها باید به جد پیگیری شود اما متاسفانه تا این لحظه کم کاری صورت گرفته است.
وی عنوان کرد: آرزوی مردم طی چندین سال این بود که وفاق میان نمایندگان مجلس اتفاق بیفتد که باب خیری شد و این اتفاق افتاد، چرا که تعدادی محدود از این انسجام ناراحت هستند.
وی افزود: اگر انتقادی وجود دارد من این مسئولیت را می پذیرم. اما نباید برخی به خود اجازه توهین به همکارانم را بدهند.
وی در پاسخ به برخی از سوالات که چرا در طول این مدت از جناب همتی حمایت کردید، در ادامه بیان داشت: ما از تلاش مدیریتی و زحمات ایشان قدردانی می کنیم، اما در این میان برخی به دنبال تفرقه افکنی و اغماض هستند.
نماینده ولی فقیه در هرمزگان بیان داشت: از جناب دوستی به عنوان استاندار جدید هرمزگان می خواهیم که توسعه سواحل مکران با مرکزیت جاسک را در دستور کار خویش قرار دهد و توسعه جزایر با محوریت توسعه گردشگری جز یکی از برنامه های مهم و در اولویت قرار گیرد.
وی ضمن بیان اینکه وضعیت کشتی سازی نابسامان است در ادامه اظهار داشت: از زمانیکه جناب رضاییان مدیر عامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران را جا به جا کردند، این منطقه ماههاست بلاتکلیف باقی مانده و کارگران این صنعت بیش از چند ماه است که حقوق دریافت نکرده اند.
رئیس مجمع نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: نیاز است توجه ویژه ای به بخش آموزش و پرورش استان شود، علت چیست که استانی مانند یزد همه ساله رتبه های برتر را در کنکور  کسب می کند این تنها به دلیل عدم توجه به مقوله آموزش و پرورش هرمزگان چه در سطح استانی و چه در سطح ملی است.
مرادی در ادامه یادآور شد: بهداشت و درمان،آبزی پروری، چالش های آبی، ورزش جوانان و...از مهمترین مسائلی است که جناب دوستی و دولت به آن توجه ویژه کنند.
وی ابراز داشت: بافت های فرسوده در شهر بندرعباس به عنوان مرکز استان نیاز به توجه و نگاه ویژه دارد و نیاز است در سطوح کلان و کشوری پیگیری شود.
مرادی تصریح کرد: استفاده از نیروعای مستعد اهل سنت که همواره دوشادوش برادران اهل تشیع حضور داشته اند باید در برنامه های استاندار جدید باشد.
وی در پایان افزود: به مردم هرمزگان قول می دهیم با تمام توانایی و حیثیت مان از حقوق مردم این استان دفاع کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه