English

جواد اعتضادی:

پیش بینی برداشت هزار و ۲۰۰ تن وش پنبه از کشتزارهای تایباد

مدیر جهاد کشاورزی تایباد بیان کرد: مزارع دشت کاریز از مهمترین مناطق کشت پنبه در شهرستان تایباد است که ۹۵ درصد این محصول توسط ۲۶۷ بهره بردار در این اراضی کشت می‌شود.

پیش بینی برداشت هزار و ۲۰۰ تن وش پنبه از کشتزارهای تایباد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، جواد اعتضادی مدیر جهاد کشاورزی تایباد در خبری اعلام کرد: آغاز برداشت پنبه از سطح هزار و ۶۰۰ هکتار کشتزار در تایباد که پیش‌بینی می‌شود از این سطح، افزون بر سه هزار و ۲۰۰ تن وش پنبه برداشت شود.

اعتضادی در ادامه این خبر عنوان کرد: سطح زیر کشت پنبه در شهرستان تایباد امسال نسبت به سال زراعی گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد همچنین افزود: متاسفانه در سال جاری شاهد کاهش تولید این محصول در مزارع این شهرستان بوده ایم و خسارت گرما، خشکسالی و عدم استفاده پنبه کاران شهرستان از کود‌های مناسب، باعث کاهش تولید این محصول در مزارع این منطقه شده، بطوری که امسال میانگین تولید این محصول در هر هکتار به ۲ تن رسیده است.

اعتضادی در ادامه تصریح کرد: توسعه و احیا کشت پنبه ، افزایش کمی و کیفی تولید محصول و صرفه جویی در مصرف آب از مهمترین اهداف کشت مکانیزه می باشد و امسال سطح ۵۱۰ هکتار از پنبه زار‌های شهرستان به شیوه مکانیزه زیر کشت محصول رفته است که این رقم ۳۵ درصد مزارع پنبه را شامل می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد تاکید کرد: مزارع دشت کاریز از مهمترین مناطق کشت پنبه در شهرستان تایباد است که ۹۵ درصد این محصول توسط ۲۶۷ بهره بردار در این اراضی کشت می‌شود.

اعتضادی در خاتمه خاطرنشان کرد: توزیع بذر پنبه مناسب با شرایط اقلیمی و مبارزه با کنترل آفات در بین کشاورزان پنبه کار از اهداف ما می باشد و برای پنجمین سال متوالی برخی از مزارع این شهرستان به روش مکانیزه کشت می‌شود و سالانه ۲۸ نوع محصول زراعی و ۲۵ نوع محصول باغی در این شهرستان تولید می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه