English

محمد حسنی خبر داد:

تولید سالانه ۹۸ تن عسل در شهرستان سرعین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرعین گفت: زنبورداران شهرستان سرعین سالانه بیش از 98 تن عسل تولید می کنند.

تولید سالانه 98 تن عسل در شهرستان سرعین

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، محمد حسنی ، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرعین گفت: شهرستان سرعین واقع در دامنه کوه سبلان به دلیل تنوع گونه های مختلف گیاهی و شرایط مساعد اقلیمی یکی از قطب های تولید عسل در استان اردبیل بوده و به خاطر همین ویژگی محل کوچ بسیاری از زنبوردارهای کشور در فصل بهار و تابستان می باشد.

وی افزود: عسل سبلان یکی از 10 مورد محصول راهبردی کشور برای صادرات ثبت جهانی شده و بهترین سوغاتی این شهر توریستی می باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرعین بیان کرد: عسل گون، عسل آویشن و عسل بابونه از جمله مرغوبترین گونه های عسل طبیعی برداشت شده از دامنه کوه سبلان بوده و هر یک خواص منحصربه فردی دارند.

حسنی عنوان کرد: در حال حاضر علاوه بر زنبورداران مهاجر، 93 زنبوردار بیش از 6 هزار و 300 کندو با تولید سالانه بیش از 98 تن و اشتغالزایی 75 نفر در محدوده شهرستان فعالیت می کنند.

وی گفت: در سال های اخیر، تعامل خوب زنبورداران با اتحادیه مربوطه باعث ارتقاء کمی و کیفی محصول عسل تولیدی منطقه شده و جا دارد در زمینه فرآوری و بسته بندی عسل متناسب با نیاز بازار هدف اقدام لازم صورت بگیرد، در همین راستا یک واحد بسته بندی عسل به ظرفیت100  تن در سال اخیرا احداث و فعالیت می نماید.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرعین افزود: شهرستان سرعین به لحاظ استعداد و قابلیت های موجود، ظرفیت توسعه صنعت زنبورداری علاوه بر تاثیر در گرده افشانی نباتات، برای افزایش کمی و کیفی عسل تولیدی و مشتقات آن را داشته و ضرورت سرمایه گذاری را بیش از پیش آشکار می سازد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه