English

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران خبر داد:

برخورد قانونی با واحد‌های صنفی که تعطیلی خودسرانه داشتند

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران گفت: واحد‌های صنفی که تعطیلی خودسرانه داشتند از سوی دستگاه‌های مرتبط از جمله تعزیرات، سازمان صمت و اتحادیه برخورد قانونی صورت گرفت.

برخورد قانونی با واحد‌های صنفی که تعطیلی خودسرانه داشتند

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، عباسعلی وفایی نژاد با بیان این مطلب اظهار داشت: اکیپ بازرسی کارگروه آرد و نان بطور مستمر با گشت زنی در سطح شهرستان‌ها اقدام به پایش نانوایی‌ها کرد و متخلفین این حوزه را جهت برخورد به دستگاه‌های ذیربط اعلام خواهند کرد.

وی ادامه داد: از آنجائیکه تعطیلی خودسرانه موجب تضییع حقوق شهروندان می‌شود، دستگاه‌ها و تشکل‌های نظارتی نسبت به متخلفین برخورد جدی و سریع خواهند داشت و هیچگونه عذری در این خصوص قابل قبول نمی‌باشد.

دبیر کارگروه آرد و نان استان مازندران با اشاره به بند 12 مصوبه این کارگروه تأکید و بیان داشت: با توجه مصوبه کارگروه آرد و نان استان به ریاست استاندار مازندران هرگونه تعطیلی خودسرانه واحد‌های خبازی و عدم پخت براساس تعیین سهمیه با برخورد جدی فرمانداری ها، اتحادیه ها، ادارات صمت، غله، دانشگاه علوم پزشکی و تعزیرات حکومتی از جمله کسر و یا قطع سهمیه مواجه خواهد شد.

وی با توجه به تعطیلات آخر ماه صفر افزود: سهمیه آرد نانوایانی که اقدام به تعطیلی خودسرانه نانوایی خود کنند و شرایط را برای شهروندان جهت تأمین نان دشوار کنند کسر و قطع خواهد شد و سهمیه مذکور به نزدیکترین خبازی منطقه اختصاص می‌یابد.

وفایی نژاد با اعلام اینکه تعطیلی نانوایی‌ها خارج از برنامه ابلاغی از سوی اداره کل غله پیگرد قانونی دارد و موجب کسر سهمیه آن‌ها خواهد شد، بیان داشت: تعطیلی خودسرانه نانوایی‌ها به خصوص در روز‌های تعطیل رسمی باعث بروز مشکلاتی در تهیه نان مورد نیاز مردم آن منطقه و رجوع به سایر واحد‌های خبازی مجاور می‌شود که با وجود بحران کرونا موجب ازدحام و ایجاد صف‌های طویل خواهد شد.

وی دلیل دیگر برای پیگیری این تخلف را خروج آرد یارانه‌ای از شبکه توزیعی خواند و افزود: برخی نانوایی‌ها آرد یارانه‌ای پخت نشده را به صورت قاچاق در خارج از این شبکه توزیع نموده و به منظور سودجویی و کسب منفعت بیشتر حقوق مردم را پایمال می‌کنند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران در ادامه با اشاره به اینکه برنامه ریزی تعطیلات نانوایی‌ها براساس موقعیت جغرافیایی و لحاظ کردن وضعیت نانوایی‌های همجوار صورت می‌گیرد، عنوان داشت: پخت نان در نانوایی‌ها طبق برنامه اداره کل غله با هدف دسترسی آسان شهروندان به نان و حذف صف در این شرایط کرونایی است و هیچ نانوایی حق ندارد خارج از برنامه اقدام به تعطیلی پخت نان کند.

وی تصریح کرد: با تعطیلی خودسرانه نانوایی‌ها در شرایطی که بحران جهانی کرونا نگرانی‌های فراوانی به وجود آورده سلامت شهروندان را به صورت جدی تهدید خواهد کرد.

وفائی نژاد در بخش دیگری از سخنانش به تشدید نظارت و بازرسی در تعطیلات و تعزیر 309 واحد خبازی در استان به دلیل تعطیلی خودسرانه واحد صنفی اشاره کرد و گفت: واحد‌های صنفی که تعطیلی خودسرانه داشتند از سوی دستگاه‌های مرتبط از جمله تعزیرات، سازمان صمت و اتحادیه برخورد قانونی صورت گرفت.

وی تأکید داشت: دستگاه‌ها و تشکل‌های نظارتی در برخورد با واحد‌های متخلفی که تعطیلی خودسرانه دارند اهتمام ویژه‌ای خواهند داشت.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران به مسئولیت اجتماعی شهروندان اشاره کرد و گفت: شهروندان نیز می‌توانند در صورت مشاهده تعطیلی غیرمجاز نانوایان با شماره گیری 124 سازمان صمت و یا شماره پیامک 30001394 اداره کل غله و خدمات بازرگانی مازندران به سلامت و حقوق شهروندی خود کمک کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه