English

فرماندار اسکو:

تهیه نقشه جامع خطر پذیری ترافیکی در شهرهای اسکو، سهند و ایلخچی/ایجاد و راه اندازی ناوگان حمل و نقل عمومی در محور آزاد راه تبریز_سهند مطالبه جدی مردم است

افرماندار شهرستان اسکو گفت: ایجاد و راه اندازی ناوگان حمل و نقل عمومی در محور آزاد راه تبریز_سهند مطالبه جدی مردم است

تهیه نقشه جامع خطر پذیری ترافیکی در شهرهای اسکو، سهند و ایلخچی/ایجاد و راه اندازی ناوگان حمل و نقل عمومی در محور آزاد راه تبریز_سهند مطالبه جدی مردم است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج از آذربایجان شرقی، بابک رضی منش ، در جلسه شورای هماهنگی ترافیک شهرستان اسکو با اشاره به ضرورت اقدام و اهتمام جدی تمامی دستگاه در اجرای مصوبات این شورا و ارائه برنامه جامع کاهش تصادفات درون شهری و برون شهری اظهار داشت: مطالعه جامع ترافیکی در شهرهای سهند، اسکو و ایلخچی در راستای شناسایی مسائل، مشکلات و نارسایی ترافیکی و ارائه راهکارهای کوتاه مدت و میان مدت توسط شهرداری ها یک ضرورت است.

وی از تهیه نقشه جامع خطر پذیری ترافیکی شهرهای اسکو، سهند و ایلخچی خبر داد و تصریح کرد: این نقشه به عنوان یک سند راهبردی به بررسی و احصاء نقاط حادثه خیز و گره های ترافیکی شهر پرداخته و مدیریت شهری می تواند از طریق یک برنامه ریزی دقیق و اولویت بندی به رفع این مسایل و مشکلات حوزه ترافیکی اقدام کند.

فرماندار شهرستان اسکو از تعلل شهرداری ها در اجرای طرح ساماندهی وانت بارها و میوه فروشان در میادین و خیابان های اصلی شهرهای شهرستان انتقاد کرد و گفت: ایجاد گره ترافیکی در معابر، مخدوش کردن سیما و منظر شهری، رعایت نکردن مسایل بهداشتی از جمله مشکلات عدم ساماندهی وانت بارها است که این مهم در راستای انجام وظایف ذاتی شهرداری با همکاری نیروی انتظامی تسریع شود.

وی بر ضرورت تسریع در اجرای عملیات فاز اول کنارگذر سهند تاکید کرد و گفت: با اجرای این کنارگذر، معضل افزایش بار ترافیکی داخل شهر سهند که ناشی از بهره برداری آزاد راه تبریز سهند می باشد مرتفع خواهد شد.

فرماندار شهرستان اسکو از تعلل شهرداری سهند در ایجاد ناوگان حمل و نقل عمومی در محور آزاد راه تبریز_سهند و نارضایتی شدید مردم به دلیل نبود ناوگان در محور مذکور انتقاد کرد و افزود: علیرغم اینکه این طرح در چند ماه قبل با ۲۰ ناوگان در شورای ترافیک شهرستان مصوب شده ولی متاسفانه به مرحله اجرا درنیامده که ضرورت دارد شهردار جدید به این امر اهتمام ویژه داشته باشد.

رئیس شورای هماهنگی ترافیک شهرستان اسکو از مکان یابی احداث سه دستگاه پیاده عابر پیاده در محور شریانی حد فاصل میدان معلم و میدان شهید باکری خبر داد و گفت: عملیات اجرایی احداث یک دستگاه پل عابر پیاده به عنوان اولویت اول از طریق شرکت عمران سهند اجرایی خواهد شد.

فرماندار شهرستان اسکو با انتقاد شدید از اینکه پروژه کنارگذر ایلخچی در این سالها مورد بی توجهی قرار گرفته است گفت: این پروژه یک ضرورت استانی است و تنها ۲ کیلومتر از پروژه ۹ کیلومتری کنارگذر ایلخچی ناتمام است لذا تکمیل و بهره برداری از این پروژه بعد از گذشت حدود ۱۴ سال به عنوان مطالبه بحق مردم باید مورد پیگیری و توجه مسئولین امر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه هفته بازارها بخاطر عرضه مستقیم اجناس و قیمت مناسب کالاها و نقشی که در تعادل بخشی قیمت ها دارند مورد توجه شهروندان هستند افزود: شهرداری ها باید با اختصاص زمین مناسب، ساماندهی این بازارها و ایجاد زیرساخت های لازم را جهت رفاه و آسایش مردم فراهم کنند.

 رضی منش همچنین به مقایسه آماری سوانح رانندگی این شهرستان در مقایسه با شش ماهه اول سال ۹۹ اشاره کرد و گفت: در طی این مدت در سوانح رانندگی درون شهری ۱۰۰ درصد با افزایش فوتی و در موارد جرحی ۲۳ درصد کاهش و در خسارتی نیز ۳۲ درصد با افزایش مواجه بودیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه در سوانح برون شهری طی مدت مشابه با ۸۷ درصد کاهش فوتی و ۳ درصد کاهش جرحی و ۱۴ درصد کاهش خسارتی در سطح شهرستان اسکو شاهد بودیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه