English

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد بیان کرد:

بالغ بر ۷۴ درصد موقوفات استان یزد زمین کشاورزی هستند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: بالغ بر ۷۴ درصد موقوفات استان یزد زمین کشاورزی هستند بسیاری از آنها به دلیل خشکسالی‌های متعدد فاقد درآمد و محصول شدند.

بالغ بر ۷۴ درصد موقوفات استان یزد زمین کشاورزی هستند

به گزارش خبرگزاری موج یزد، حجت الاسلام و المسلمین حسین زارع زاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد در نشست خبری به مناسبت دهه وقف در امامزاده جعفر(ع) یزد، گفت: وقف نهادی تأثیرگذار در توسعه استان و کشور است و می تواند بهترین کمک برای دولت و دولتمردان باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد افزود: آزادی 5 زندانی غیر عمد، توزیع 15 سری جهیزیه نیز در این مدت انجام شده است.

حجت الاسلام زارع زاده بیان کرد: در زمینه معاونت حقوقی و ثبتی از ابتدای سال 669 سند اجاره تنظیم کرده ایم و 4624 سند تجدید شده است که 100 درصد برنامه ها محقق شده است همچنین در سال گذشته 458 سند مالکیت برای موقوفات استان اخذ شده و 879 رقبه و 289 جلد مالکیت دفترچه ای نیز در این زمینه ثبت شده است.

وی با اشاره به اهمیت اقدامات انجام شده و در دستور کار اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد، افزود: تهیه و توزیع ۱۱ هزار و ۲۰۰ بسته معیشتی به ارزش چهارمیلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان و طبخ ۲۳۰ هزار پرس غذای گرم به ارزش سه میلیارد تومان، از جمله اقدامات انجام شده از محل موقوفات استان یزد در سال گذشته بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد ایجاد زمینه لازم برای درآمد پایدار موسسات قرآنی از جمله اقدامات در دستور کار است که امیدواریم هرچه زودتر با صدور مجوز نهایی از سوی سازمان اوقاف کشور این مهم نیز وارد مرحله اجرایی در استان یزد قرار گیرد.

زارع‌زاده در ادامه با بیان این‌که بالغ بر ۷۴ درصد موقوفات استان یزد زمین کشاورزی هستند بسیاری از آنها به دلیل خشکسالی‌های متعدد فاقد درآمد و محصول شدند، گفت: خوشبختانه با مجوز صادر شده از سوی سازمان اوقاف بحث صدور مجوز تملک اعیان در دستور کار اوقاف قرار گرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه