English

خداحافظی بافت فرسوده از منطقه دو خواهران نهاوند؛ کلنگ زنی پروژه پارک صخره‌ای گردشگری

شهردار نهاوند با اشاره به مشارکت شهرداری و مسکن و شهرسازی دراجرای پروژه پارک صخره‌ای گردشگری این شهرستان، عنوان کرد: این پارک در دل بافت فرسوده شهر نهاوند قرار دارد و با هدف احیای بافت و ایجاد خدمات تفریحی فرهنگی به اهالی این منطقه احداث می‌شود.

 خداحافظی بافت فرسوده از منطقه دو خواهران نهاوند؛ کلنگ زنی پروژه پارک صخره‌ای گردشگری

به گزارش خبرگزاری موج همدان، مجید یوسفی نوید شهردار نهاوند روز یکشنبه در آئین کلنگ‌زنی پروژه پارک صخره‌ای گردشگری در منطقه دوخواهران شهر نهاوند با اشاره به مشارکت شهرداری و مسکن و شهرسازی دراجرای  پروژه پارک صخره‌ای گردشگری این شهرستان، عنوان کرد:  این پارک در دل بافت فرسوده شهر نهاوند قرار دارد و با هدف احیای بافت و ایجاد خدمات تفریحی فرهنگی به اهالی این منطقه احداث می‌شود.

وی افزود: از آنجا که مکان اجرای این پروژه از اراضی ملی است بر اساس توافق‌های انجام شده، مقرر شد که مسکن و شهرسازی با تخصیص اعتبار در احداث این پارک با شهرداری مشارکت داشته باشد.

عملیات اجرایی پروژه پارک صخره‌ای گردشگری در منطقه دوخواهران شهر نهاوند در وسعت ۲۲ هزار مترمربع با حضور جمعی از مسئولان محلی آغاز شد.

مجید یوسفی نوید، اظهار داشت: پلاک‌های مجاور پارک صخره‌ای را با همکاری اداره میراث فرهنگی بازسازی خواهیم کرد و با کمک مالک به ظرفیت گردشگری تبدیل می شود.

وی خاطرنشان کرد: این پارک در دل بافت فرسوده شهر نهاوند قرار دارد و با هدف احیای بافت و ایجاد خدمات تفریحی فرهنگی به اهالی این منطقه احداث می‌شود.

به گفته او، پارک صخره‌ای گردشگری دوخواهران در ۲۲هزار مترمربع با برآورد اولیه حدود پنج میلیارد تومان و با برنامه زمانی سه ساله شامل دو فاز اجرا می‌شود.

یوسفی‌نوید اضافه کرد: عملیات اجرایی این پارک شامل پیاده‌راه سازی در دل صخره‌ها، محوطه سازی، توسعه فضای سبز، ایجاد نشیمن و غیره خواهد بود. 

 منطقه دوخواهران شهر نهاوند محروم است و نیازمند رسیدگی

امام جمعه نهاوند نیز در این آیین خواستار برداشته شدن محدودیتهای ساخت و ساز در منطقه دوخواهران شد و گفت: این بخش از شهر محروم و نیازمند رسیدگی است.

«حجت‌الاسلام عباسعلی مغیثی»، اظهار داشت: در منطقه دوخواهران حدود ۶۰ سال است که به‌دلیل کاوش‌های باستان شناسی برای پیدا کردن معبد لائودیسه، ساخت‌ و ساز ممنوع شده است.

وی تصریح کرد: ️از مسئولین خواهان حذف محدودیت و ممنوعیت ساخت و ساز در این منطقه هستیم زیرا این موضوع مطالبه جدی مردم است.

حجت الاسلام مغیثی با اشاره به اینکه مسجد دوخواهران از ۲ سال پیش در حال تعمیر است افزود: مسئولین و متولیان تکلیف این مسجد را روشن کنند تا چنانچه از نظر فنی و مهندسی مقاوم است مورد استفاده قرار بگیرد.

فرماندار نهاوند نیز در این آیین گفت: ️تاکنون حدود ۷۰ درصد از منطقه دوخواهران برای ساخت‌و ساز آزادسازی و کاوش شده است.

"مراد ناصری" خاطرنشان کرد: آثار تاریخی هویت یک شهر است و نمی‌شود غافل شد و اعتبار ادامه کار هم در نظر گرفته شده و بیش از این شایسته نیست که این پروژه ادامه داشته باشد.

وی تاکید کرد: مسجد دوخواهران دغدغه‌ی همه ما است و برای تعمیر آن هیات امنا نیز باید مشارکت کنند.

️فرماندار نهاوند توسعه را محصول تلاش جمعی دانست و گفت با تک‌روی به‌جایی نخواهیم رسید و شورا و شهرداری هم باید اقدامات خوبی انجام دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه