English

رئیس اداره میراث فرهنگی نوشهر:

بازارچه دائمی صنایع دستی در نوشهر دایر می‌شود

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نوشهر گفت: در آینده‌ای نزدیک نمایشگاه و بازارچه دائمی صنایع دستی نوشهر با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر ایجاد و بر پا خواهد شد.

بازارچه دائمی صنایع دستی در نوشهر دایر می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، محمد ولی‌پور در حاشیه بازدید خبرنگاران از منطقه گردشگری سد آویدر که به مناسبت هفته گردشگری صورت گرفت، اظهار داشت: نوشهر در زمینه گردشگری با توجه به داشتن مواهب خدادادی و همجواری جنگل و دریا، بهترین شهرستان مازندران است.

وی با بیان اینکه گردشگری در نوشهر ، متمایز از دیگر شهرستان‌ها است، ادامه داد: وجود جنگل، دریا و کوه و دیگر مناظر و مواهب الهی را در بحث گردشگری در نوشهر داریم ولی چیزی که این شهرستان را نسبت به دیگر شهرستان‌های استان متمایز می‌کند این است که ما سه راه ارتباطی زمینی، هوایی و دریایی را داریم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نوشهر خاطرنشان ساختکرد: بیشترین حجم مسافر سالانه را در حوزه شهرستان نوشهر داریم و اگر بخواهیم این میزان را در قیاس با دیگر شهرهای کشور در نظر بگیریم، می‌بینیم که نوشهر بیشترین حجم مسافر در یک شهر به خود اختصاص داده است.

گردشگری نوشهر

وی با اشاره به اینکه 60 کیلومتر ساحل دریا در نوشهر وجود دارد که این موقعیت در هیچ شهرستانی وجود ندارد، تصریح کرد: بیشترین و بزرگترین سرمایه‌گذاری گردشگری در شهرستان نوشهر در حال انجام است که نمونه آن پروژه «هتل آراز» بلندترین هتل ایران و بزرگترین پروژه در مازندران است.

ولی‌پور ابراز داشت: با توجه به وضعیت تورم، حدود 1500 میلیارد تومان برای «هتل آراز» برآورد هزینه شده است و در حال حاضر نیز دارای پیشرفت فیزیکی 65 درصد است و روند کاری بسیار خوبی را دارد.

وی افزود: همچنین پروژه «آراد مارینا» نیز از یک ماه قبل با در نوشهر شروع به فعالیت کرده است که برآورد هزینه آن حدود 900 میلیارد تومان است و سرعت اجرایی آن مطلوب است.

گردشگری نوشهر

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نوشهر در ادامه با اشاره به آغاز پرواز نوشهر - کیش از 19 مهر ماه امسال، گفت: پس از آن، پرواز عمان – کیش – نوشهر را خواهیم داشت که این اتفاق بسیار خوبی بود که پس از سال‌ها با کمک نماینده مجلس و مسئولان شهرستانی و استانی به نتایج ثمربخشی رسیده است.

وی اظهار داشت: آغاز پرواز عمان – کیش – نوشهر می‌تواند در زمینه ایجاد زیرساخت‌های جدید و توسعه زیرساخت‌های موجود تحولات بنیادین بسیار بزرگی در گردشگری منطقه ایجاد کند.

این مسئول عنوان داشت: برای میزبانی از مسافران و گردشگران خارجی در شهرستان نوشهر، با داشتن هتل‌های ستاره بالا در شهرستان چالوس، تقریباً زیرساخت ما در این حوزه مهیا است.

وی بیان داشت: امیدواریم تا پایان امسال اتفاقات بسیار مبارک و مسرت‌بخشی در پساکرونا بیفتد و با توجه به حجم بالای سرمایه‌گذاری‌ها و زیرساخت‌های گردشگری در نوشهر، مطمئناًً شاهد روزهای درخشانی در سطح استان مازندران و نوشهر خواهیم بود.

گردشگری نوشهر

ولی‌پور در بخش دیگری از صحبت‌های خود به وضعیت صنایع دستی در شهرستان نوشهر پرداخت و گفت: در شهرستان نوشهر در حوزه میراث فرهنگی، تعداد 35 اثر ثبتی ملی در این شهرستان داریم که درصد بالایی در سطح استان مازندران به خود اختصاص داده است و فعالان این حوزه را همواره مورد حمایت قرار دادیم و در بحث تسهیلات، حتی تسهیلات بلاعوض به آنها کمک کردیم.

وی با تأکید بر اینکه شهرستان نوشهر ظرفیت برخورداری از بزرگ‌ترین و بهترین نمایشگاه صنایع دستی استان مازندران را دارد، افزود: در آینده‌ای نزدیک نمایشگاه و بازارچه دائمی صنایع دستی با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر نوشهر ایجاد و بر پا خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه