English

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی:

همسایه نزدیکترین فرد است و نسبت به پر کردن خلاءهای آنها مسئول هستیم

امام جمعه مشهد بیان کرد: متاسفانه بر اثر فرهنگ غربی، دو همسایه دیوار به دیوار در یک آپارتمان زندگی می‌کنند اما از یکدیگر خبر ندارند که این با فرهنگ دینی ما سازگار نیست.

همسایه نزدیکترین فرد است و نسبت به پر کردن خلاءهای آنها مسئول هستیم

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد در خطبه‌های نماز جمعه مشهد با اشاره به رعایت تقوای عملی در رفتار با دیگران عنوان کرد: بیشتر موضوعات تقوای عملی مرتبط با ارتباط ما با دیگران است و اینجا باید تقوا را بسیار رعایت کنیم چرا که تقوا در ارتباط با دیگران احتمال آسیب دارد.

آیت‌الله علم‌الهدی همچنین افزود: در دعای ۲۶ صحیفه سجادیه امام سجاد(ع) در این دعا ۱۸ مولفه درباره همسایه‌داری را بیان کردند که مولفه اول و دوم در این دعا برای طلب توفیق از خداوند در همسایه‌داری است.

امام جمعه مشهد در ادامه اضافه کرد: مولفه اول مربوط به همسایه ناتوان است و به خاطر اشتراک انسان با همسایه بسیاری از مسائل مشترک در حوزه همسایگی ممکن است اجرا نشود و به دلیل ضعیف بودن، همسایه نتواند حق و سهم خود را در اجرای برنامه‌های مشترک ادا کند که در این موضوع مُدارای با همسایه بسیار مهم است و باید با همسایه ناتوان با رفق و مدارا با رفتار کنیم.

وی همچنین تاکید کرد: مولفه دوم ضعف و ناتوانی همسایه گاهی مربوط به تامین شئون زندگی خودش است؛ گاهی خلاءهایی در زندگی همسایه به وجود می‌آید که ما نسبت به پر کردن آنها مسئول هستیم و نارسایی زندگی او را باید حل کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در ادامه تصریح کرد: متاسفانه بر اثر فرهنگ غربی، دو همسایه دیوار به دیوار در یک آپارتمان زندگی می‌کنند اما از یکدیگر خبر ندارند که این با فرهنگ دینی ما سازگار نیست.

آیت‌الله علم‌الهدی در خاتمه خاطر نشان کرد: طبق روایتی از پیامبر(ص) اگر همسایه از شما فریادرسی کرد به داد همسایه برسید زیرا همسایه نزدیکترین فرد به شما است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه