English

پس از یک دوره ١۰ ساله؛

کیفیت پساب خروجی تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس به حد استاندار رسید

مدیرعامل شرکت تامین و توسعه زیر ساخت خلیج فارس گفت: با تلاش شبانه ریزی همکارانمان در این شرکت، توانستیم بعد از یک دوره 10 ساله کیفیت پساب خروجی از تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس را به حد استاندارد برسانیم.

کیفیت پساب خروجی تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس به حد استاندار رسید

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، شهروز شجاعی مدیرعامل شرکت تامین و توسعه زیر ساخت خلیج فارس در جریان بازدید میدانی منصور آرامی نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی، از روند اجرای پروژه سامان دهی پساب فاضلاب، اظهار داشت: با تشکیل شرکت زیر ساخت خلیج فارس، ماموریت سامان دهی پساب فاضلاب شهر بندرعباس و انتقال آن به صنایع غرب بندرعباس به این شرکت محول شد.

شهروز شجاعی

وی ادامه داد: علی رغم گرمای شدید تابستان و شیوع بیماری کرونا و در شرایطی که بسیاری از تجهیزات و امکانات سخت افزاری تصفیه خانه بندرعباس مستهلک و  فرسوده  و از مدار خارج شده بود، موفق شدیم با درک مشکلاتی که برای شهروندان و محیط زیست در کرانه ها و دریا به وجود آمده بود بدون حتی یک روز وقفه، وظیفه محوله را به بهترین پیش بریم.

شجاعی اضافه کرد: این شرکت تلاش خود را به طور همزمان در چند حوزه آغاز کرد و به لطف خدا و همت کارکنان شرکت، در پایان نیمه اول سال ۱۴۰۰ به توفیقاتی  بسیار ارزشمند دست پیدا کردیم، با اورهال و تعمیرات امکانات تصفیه خانه و تصحیح  روندهای نادرست، پساب فاضلاب بندرعباس  را به حد استاندار برسانیم.

مدیرعامل شرکت تامین و توسعه زیر ساخت خلیج فارس تشریح کرد: توانستیم این پساب را که تا پیش از این با درجه آلودگی بالا به دریا ریخته می شد و شرایط بحرانی عجیبی را در منطقه بوجود آورده بود را در یک فرایند رصد و  پالایش روزانه مورد توجه دقیق قرار داده و در کمتر از ۶ ماه کیفیت پساب را نزدیک به شاخص های استاندارد برسانیم.

شجاعی با بیان اینکه این امر هم برای شهروندان ملموس است و دیگر شاهد بوی نامطبوع ناشی از تخلیه پساب آلوده به دریا نخواهند بود، تاکید کرد: هم اینکه به گواهی و گزارش سازمان محیط زیست استان پساب فعلی با رسیدن به کیفیت استاندارد دیگر اکو سیستم ساحل و دریا را  چون گذشته مورد تهدید قرار نمی دهد.

وی ضمن بیان اینکه هدف ما این است که با تثبیت وضعیت فعلی، همچنان در کیفیت بخشی به پساب فاضلاب تلاشی فراگیر داشته باشیم، خاطر نشان کرد: همزمان با کیفیت بخشی به پساب فعلی، عملیات عمرانی احداث مخزن و ایستگاه پمپاژ پساب مورد نیاز را در جوار تصفیه خانه آغاز کرده ایم.

مدیرعامل شرکت تامین و توسعه زیر ساخت خلیج فارس گفت: تا کنون بیش از ۲۰ درصد  پروژه حرکت رو به جلو داشته و به شکل تمام وقت در جریان است که امیدواریم با پایان فصل گرما روندی جهشی به خود گیرد.

وی در پایان این بازدید اذعان داشت: در کنار این دو پروژه، بلافاصله هدف گذاری خود برای انتقال اساسی پساب فاضلاب به صنایع استان را نیز دنبال می کنیم که مطالعه  فازهای اجرایی پیشرفتی ۴۰ درصدی داشته است.

شهروز شجاعی1

به گزارش موج؛ منصور آرامی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید با حضور در بخشهای مختلف تصفیه خانه و پروژه ساخت مخزن و ایستگاه پمپاژ ضمن بررسی جوانب کارهای انجام شده با تقدیر از پیگیری و پشتکار بی وقفه شرکت زیر ساخت خلیج فارس اظهار داشت: مردم شریف و نجیب بندرعباس سال ها بود از این معضل رنج می بردند و بسیار خوشحالم که تلاش ها به نتیجه رسید و در حال حاضر شرکت زیر ساخت ماموریت رفع مشکل پساب فاضلاب بندرعباس که واقعا محیط زیست منطقه را خدشه دار کرده بود را آغاز ومحکم دنبال می کند.

آرامی در ادامه با تشکر از بنگاه های اقتصادی که در راستای مسئولیت اجتماعی خود پای کار آمده اند اعلام کرد: بنده وهمکارانم در مجلس قطعا تا پایان طرح کنار شما خواهیم بود تا آرزوی بزرگ مردم بندرعباس تحقق یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه