English

حمیدرضا صادقی:

بیش از ۴۸ تُن علوفه در زیستگاه‌های حیات وحش سبزوار توزیع شد

رییس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار بیان کرد: کاهش علوفه یکی از مهمترین آثار خشکسالی در مناطق حیات وحش است که موجب ضعف حیوانات و آسیب پذیری آنها در برابر بیماریها می شود.

بیش از ۴۸ تُن علوفه در زیستگاه‌های حیات وحش سبزوار توزیع شد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حمیدرضا صادقی رییس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار در خبری اعلام کرد: تابستان امسال ۴۸هزار کیلوگرم علوفه خشک در زیستگاه‌های حیات وحش منطقه حفاظت شده شیراحمد و پروند این شهرستان توزیع شد.

صادقی در ادامه  و در مورد توزیع علوفه خشک در زیستگاه های حیاط وحش سبزوار اظهار کرد: بیشتر هزینه تامین این مقدار علوفه به وسیله نیکوکاران، فعالان حوزه محیط زیست و برخی شرکت‌ها تامین شده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار همچنین افزود: کاهش علوفه یکی از مهمترین آثار خشکسالی در مناطق حیات وحش است که موجب ضعف حیوانات و آسیب پذیری آنها در برابر بیماریها میشود و حیات گونه‌های جانوری را تهدید می‌کند.

وی تصریح کرد: در کنار کمک خیران و فعالان محیط زیستی همچنین با راه‌اندازی پویش "نذر ضامن آهو" و تامین علوفه مورد نیاز آهوان منطقه حفاظت شده شیر احمد سبزوار، هجوم این حیوانات گرسنه به کشتزار‌ها به میزان چشمگیری کاهش یافته است.

صادقی در خاتمه متذکر شد: قوچ و میش، کل و بز، آهو، روباه، کاراکال، گربه وحشی، شغال، مار شاخدار، مار جعفری، بزمچه و پرندگانی نظیر بالابان، عقاب طلایی، کبک، باقرقره شکم سیاه و زاغ بور از گونه‌های شاخص جانوری در مناطق حفاظت‌شده پروند و شیراحمد شهرستان سبزوار هستند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه