English

در سایه بی‌تدبیری مسئولان:

مستطیل سبز را قرمز کردند!

در دیدار تیم‌های نماینده شهرستان پاوه و نماینده شهرستان گیلانغرب در چهارچوب رقابت‌های نوجوانان استان جای پرسش است که ریاست اداره ورزش و جوانان کرمانشاه در جریان برگزاری بازی بوده یا نه ؟

مستطیل سبز را قرمز کردند!

به گزارش گلاره سهیل بیگی، خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، حتما تا‌کنون کلیپ‌های درگیری تماشاگران و بازیکنان فوتبال در حین مسابقه نوجوانان پاوه وگیلانغرب را در فضاهای مجازی دیده‌اید. 

این کلیپ‌ها  حاوی تصاویر دلخراشی از شکستگی‌های متعدد نوجوانان بوده است. 

 درگیر شدن نوجوانان باهم  و زد و خورد و جراحات روحی و جسمی که مستطیل سبز ورزشگاه را به رنگ قرمز در آورد .

این مسابقه در زمین فوتبال نوریاب پاوه در روز چهارشنبه سی و یکم شهریور اتفاق افتاد و مانند بمب در تمام فضای مجازی کشور ترکید .اما تنها ترکش آن شامل حال  ریاست اداره ورزش و جوانان پاوه شد  و ایشان از سمت خود برکنار شدند که اینهم جای سئوال دارد . 

اگر کاستی‌های برگزاری مسابقه مانند عدم توجه به پروتکل‌های بهداشتی ،عدم هماهنگی با نیروهای امداد و نجات ،فوریت پزشکی  و نیروی انتظامی را نادیده بگیریم، اتفاقات رخ داده در فضای، فوتبال استان کرمانشاه بسیار نامید کننده است .  در دیدار تیم‌های نماینده شهرستان پاوه و نماینده شهرستان گیلانغرب در چهارچوب رقابت‌های نوجوانان استان جای پرسش است که ریاست اداره ورزش و جوانان کرمانشاه در جریان برگزاری بازی  بوده یا نه ؟

از ریاست هیات فوتبال استان اقای محبی  سئوال میکنیم که نظارت بر مسابقات شهرستان چگونه است و در این زمینه چه اقدامی انجام شده است ؟  انتشار تصاویر اتفاقات بازی در شبکه‌های اجتماعی دست بدست میشود و چهره ورزشی استان کرمانشاه  به تیرگی گراییده است و در کانال‌های کشوری هم دست بدست میشود .

فوتبال کرمانشاه متاسفانه بر سراشیبی سقوط قرار گرفته و باید تا دیر نشده چاره ای برای برون رفت از این معضلات اندیشید .

رده نوجوانان حساس است و همه می‌دانیم  ورزش دارای روح قهرمانی و پهلوانی است اما متاسفانه ما هنوز نتوانسته ایم روح ورزش را در رگ های نوجوانان این خطه تزریق کنیم.از نظر روانشناسی ورزشی در سطوح پایینی قرار داریم و ریشه یابی نمی‌کنیم.  

اینجاست که نقش مربیان به وضوح مشخص میکند که کجا ایستاده ایم .

بحث اصلی ما  صدور احکام انضباطی و مشخص شدن سهم قصور هرکدام از دو باشگاه نیست که آنهم قابل پیگیری است.  بحث بررسی دقیق حوادث رخ داده در جریان مسابقات است  برای جلوگیری از تکرار چنین اتفاقاتی  در آینده است  که  باید حتمابررسی و روانشناسی ورزشی  صورت بگیرد.

در کنار برخورد با افراد منتسب به دو باشگاه که در درگیری‌ها نقش داشته‌اند باید این سئوال پرسیده شود که ایا این بازی مجوز داشته یا نه ؟ و اگر داشته چرا نظارت دقیق  هیات فوتبال بر برگزاری نبوده و اگر نداشته پس مدیریت هیئت فوتبال استان دقیقا چکار می‌کند ؟

در این میان نیز مسئولین برگزاری بازی  اگر در انجام وظایف خود کوتاهی داشته‌اند یا  شرایط استاندارد برگزاری بازی را رعایت نکرده‌اند باید  برخود قاطعی صورت گیرد و پاسخگو عملکرد خود باشند. 

امیدواریم  که دیگر شاهد اتفاقات اینچنینی در سطح استان کرمانشاه نباشیم و طوری  نباشد که ریاست هیات های استان اظهار بیخبری کنند .

اما ذکر این نکته هم شاید بی‌راه نباشد که اداره ورزش و جوانان شهرستان پاوه همواره از مدیریت فوتبال استان انتقاد داشتند و همیشه از عدم توجه هیات فوتبال استان به شهرستان ها خصوصا پاوه گلایه داشتند .

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه