English

حسین اسماعیلیان:

مصرف آب در مشهد حدود ۱۲ درصد افزایش یافته است

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد بیان کرد: در سال زراعی گذشته دشت مشهد در وضعیت خشکسالی قرار داشت و مخازن ذخیره آب شرب سدها به حداقل خود رسید لذا از ذخایر آبی سالهای قبل استفاده شد.

مصرف آب در مشهد حدود ۱۲ درصد افزایش یافته است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حسین اسماعیلیان مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد در خبری اعلام کرد: مصرف آب در این شهر طی نیمه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۱۲ درصد افزایش یافته است.

اسماعیلیان در ادامه این خبر اظهار کرد: تداوم شرایط کرونایی ، بازگشایی اصناف و افزایش یک درجه ای دمای هوا در سال زراعی جاری نسبت به سال زراعی گذشته از دلایل افزایش مصرف آب است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد همچنین افزود: در سال زراعی گذشته دشت مشهد در وضعیت خشکسالی قرار داشت و مخازن ذخیره آب شرب سدها به حداقل خود رسید لذا از ذخایر آبی سالهای قبل استفاده شد.

وی در ادامه با توجه به افزایش مصرف آب در مشهد تصریح کرد: در مجموع با برداشت‌های صورت گرفته، میزان ذخیره آب سدها در مشهد طی سال زراعی جاری نسبت سال زراعی گذشته ۵۵ درصد کاهش یافت.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد تاکید کرد: با افزایش ۱۲ درصدی مصرف آب و کاهش حجم ذخیره سدها ، در شرایط خاصی برای تامین آب شرب مشهد قرار داشتیم اما با استفاده از سایر ظرفیت‌ها نظیر چاه‌ها و اجرای پروژه‌های مرتبط از سالهای گذشته، تابستان امسال را بدون شرایط جیره‌بندی پشت سر گذراندیم.

اسماعیلیان در خاتمه این خبر خاطرنشان کرد: با توجه به کاهش بارندگی، مدیریت مصرف توسط شهروندان از اصلی‌ترین راهکارها برای مقابله با کم آبی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه