English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

آذربایجان شرقی در سوگ اربعین حسینی

استان آذربایجان شرقی نیز همزمان با روز اربعین حسینی(ع) غرق در عزا و ماتم بوده و یکپارچه در غم سیدوسالار شهیدان(ع) به سوگ نشسته است.

آذربایجان شرقی در سوگ اربعین حسینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج از آذربایجان شرقی، همزمان با سراسر کشور مردم استان آذربایجان شرقی نیز، با نوای یا حسین(ع) و یا زینب (س) در روز اربعین حسینی، عشق و ارادت خود را به سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به تصویر کشیده و سوگواری خود را با برگزاری آیین های باشکوه نشان دادند.

آیین های عزاداری اربعین حسینی با حضور گسترده اقشار مختلف مردم اعم از پیر و جوان، کودک و نوجوان و شور اشتیاق عزاداران حسینی البته با رعایت پروتکل های بهداشتی در سراسر استان برگزار شد.

بخش ها، شهرها و روستاهای آذربایجان شرقی در روز اربعین شهادت سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، حضرت ابوالفضل العباس (ع) و شهدای دشت کربلا با راه‌اندازی صدها دسته و هیات عزاداری در فضاهای باز و خیابان‌ها به سوگواری برای امام حسین (ع) و یاران باوفای آن حضرت پرداختند.

مشتاقان بی شمار ابا عبدالله الحسین (ع) در محل عزاداری دسته های سینه زنی و زنجیرزنی، ارادات و عشق خالصانه خود را به حضرت زینب (س)، حسین بن علی (ع) و حضرت عباس (س) به نمایش گذاشتند.

در میان دسته های حسینی از مردان ۷۰ ساله تا کودکان سه ساله دیده می شود که عاشقانه برای سالار شهیدان و سرور آزادگان عالم سوگواری می کنند.

خیابان ها و محله های شهر تبریز نیز امروز حال و هوای دیگری دارد، شور اشتیاق عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) فضای شهر را آکنده از فریاد یا حسین (ع) و یا زینب (س) کرده است.

 به گزارش موج، سایه کرونا بر آئین های مذهبی نوع جدیدی از خدمت به عزاداران را به وجود آورده که حفظ سلامت و حراست از بهداشت زائران جلوه مشخص آن است.

به دلیل شرایط ویژه کرونایی و قرارگیری تبریز در وضعیت قرمز این بیماری، برخی از ایستگاه های صلواتی اقدام به برپایی ایستگاه سلامت در سطح شهر کرده و اقلام بهداشتی نظیر ماسک و ضدعفونی در بین عزاداران توزیع می کنند.

همچنین نذورات مردم نیز با توصیه مسوولان بهداشتی به سمت توزیع اقلام بسته بندی شده و خشک معطوف شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه