English

امام جمعه آمل:

پیکر مطهر علامه آیت‌الله‌العظمی حسن‌زاده آملی در زادگاهش خاکسپاری می‌شود

امام جمعه آمل گفت: پیکر مطهر علامه حسن زاده آملی بنا به وصیت علامه و اعلام رسمی خانواده ایشان، در زادگاهش روستای «ایرا» از توابع بخش لاریجان به خاک سپرده خواهد شد.

پیکر مطهر علامه آیت‌الله‌العظمی حسن‌زاده آملی در زادگاهش خاکسپاری می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، حجت الاسلام سید جلیل مرتضوی در حاشیه برگزاری ستاد ارتحال حضرت علامه حسن زاده آملی در فرمانداری آمل اظهار داشت: مراسم تشییع پیکر علامه حسن زاده آملی روز دوشنبه پنجم مهرماه مصادف با روز اربعین حسینی در میدان بزرگ 17 شهریور آمل همراه با برگزاری مراسم زیارت عاشورا برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: اینکه چه کسی بر پیکر این عالم فرزانه نماز خواهد خواند هنوز مشخص نشده و تا عصر روز یکشنبه به طور دقیق مشخص و اعلام خواهد شد.

رئیس ستاد ارتحال حضرت علامه حسن زاده آملی افزود: بعدازظهر دوشنبه یا روز سه شنبه پیکر مطهر علامه حسن زاده برای خاکسپاری به زادگاهش روستای «ایرا» از توابع بخش لاریجان آمل منتقل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه از هیأت امنا همه مساجد، حسینیه ها، تکایا و آستان مقدس امام زاده‌های سطح شهرستان خواسته شده تا با باز کردن در این اماکن و برگزاری مراسم‌های یادبود علامه حسن زاده و نیز پخش قرآن، فضای شهرستان را متناسب و در شأن فخر جهان تشیع در آید.

امام جمعه آمل گفت: قطعا امکان برگزاری مراسم‌های یادبود دریک مکان با توجه به خیل عظیم ارادتمندان علامه حسن زاده امکان پذیر نیست و همه فضای مساجد، حسینیه‌ها باید به این امراختصاص داده شود.

وی با اشاره به اینکه به احترام علامه حسن زاده آملی یک هفته عزای عمومی در شهرستان آمل اعلام شده است، یادآورشد: انتظار است مردم نیز با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی، مراسم تکریم از مقام شامخ علامه حسن زاده را برگزار کنند.

به گزارش موج مازندران؛ آیت الله حسن حسن‌زاده آملی ملقب به علامه حسن زاده فیلسوف متأله، فقیه، عارف، منجم و مدرس دروس حوزوی شنبه شب در زادگاهش شهر آمل در سن 93 سالگی و پس از یک دوره سخت بیماری به دلیل بیماری قلبی دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه