English

به مناسبت هفته دفاع مقدس؛

بانوان و خانواده های شهدا و ایثارگران شرکت آبفای استان یزد تجلیل شدند

به مناسبت هفته دفاع مقدس، در مراسمی با حضور امام‌جمعه بخش مرکزی یزد، فرمانده سپاه الغدیر و جمعی دیگر از مسئولان استان از بانوان و خانواده های شهدا و ایثارگران شرکت آبفای استان یزد تجلیل شد.

بانوان و خانواده های شهدا و ایثارگران شرکت آبفای استان یزد تجلیل شدند

یه گزارش خبرگزاری موج یزد به نقل از روابط عمومی شرکت آبفای استان یزد، آیت‌الله سیدمحمدکاظم مدرسی، امام‌جمعه بخش مرکزی یزد، امروز، ۴ مهرماه در مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس و تجلیل از بانوان ایثارگر و خانواده شهدای آبفای استان یزد، اظهار کرد: ماجرای کربلا یک سال به طول انجامید، یعنی از ۲۸ رجب ۶۰ تا زمانی که پایان اسارت و بازگشت خاندان عصمت و طهارت به مدینه بود.

وی ادامه داد: این یک سال از دو نیمه تشکیل شده که نیمه اول آن از روز یکشنبه، ۲۸ رجب سال ۶۰ تا عصر عاشورای حسینی سال ۶۱ و نیمه دوم از عصر عاشورا سال ۶۱ تا زمان بازگشت خاندان اهل بیت(ع) بود و بین این وجوه نقطه‌های اشتراک و افتراقی وجود دارد.

مدرسی افزود: در نیمه اول یاران امام با سلاح بودند اما در نیمه دوم یاران امام هیچ کدام سلاح نداشتند ولی همان هدف را ادامه دادند. در نیمه اول عموماً مردان در صحنه حضور داشتند اما در نیمه دوم عموماً زنان و کودکان در صحنه جریان عاشورا حضور یافتند. در نیمه اول تمام هدف خلق پیام بود اما در نیمه دوم تمام هدف ابلاغ پیام کربلا بود.

وی با اشاره به اینکه این دو نیمه دارای هدف‌های مشترکی بودند که رهبری مردان الهی از آن جمله است گفت: اسلام منهای رهبری انسان‌های شایسته نتیجه‌بخش نیست و امروز اگر انقلاب اسلامی پاینده و استوار است به دلیل اینکه رهبری انقلاب دارای مشروعیت الهی، مقبولیت مردمی و نفوذ معنوی کلام است.

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد در ادامه گفت: حاکمیت  اسلام بر سه پایه مشروعیت، مقبولیت و نفوذ معنوی کلام استوار است و این اصل مشترک در هر دو نیمه جریان عاشورا بود.

وی با اشاره به درس‌ها و پیام‌های جریان عاشورا گفت: در هشت سال دفاع مقدس شهدا رفتند و خلق پیام کردند و امروز اگر این پیام ابلاغ نشود انقلاب و دفاع مقدس نتیجه‌بخش نخواهد بود. نکته دیگر اینکه آنچه دشمن امروز درصدد آن است جداکردن مردم از ارزش‌های اسلامی و خصوصاً جلوداری انسان‌های شایسته است و آنچه می‌تواند تداوم بخش نهضت حسینی باشد رهبری انسان‌های شایسته است و این رهبری می‌تواند عزت اسلام را حفظ کند.

مدرسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس از دو مؤلفه «دفاع» اینکه ما آغازگر جنگ نبودیم و در مقابل دشمن ایستادگی کردیم و «مقدس» بدین جهت که جنگ هشت ساله دفاع مقدس جنگ اسلام و کفر، حق و باطل و معنویت و دنیا طلبی بود و رزمندگان ما با انگیزه خدایی و الهی در برابر دشمن مقاومت کردند.

سردار رضا پورشمسی، فرمانده سپاه الغدیر استان یزد نیز در این مراسم گفت: دفاع مقدس جنگ تمام عیار دنیا علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود و دشمن در ابتدایی‌ترین روز دفاع مقدس تمام پایگاه‌های ما را مورد هجمه قرار داد و سعی کرد جنگ را به نفع صدام به پیش برد.

وی ادامه داد: بعد از دفاع مقدس نیز ۱۵ جنگ اتفاق افتاد و هدف همه آنها نظام مقدس جمهوری اسلامی بود ولی به لطف و عنایت پروردگار متعال دشمن نتوانست در هیچ کدام موفق باشد و اکنون جنگ هنجارها و نرم مطرح شده و دشمن به دنبال این است که هنجارهای ما را دنبال کرده و از طریق قدرت ابزاری خود را بر ما مسلط کند. شهدای ما در دفاع مقدس زمان‌آگاهی خوبی داشتند و امیدواریم امروز ما نیز بتوانیم با زمان‌آگاهی رسالت و اهداف شهدا را دنبال کنیم.

یادآور می‌شود در پایان این مراسم که به همت پایگاه مقاومت حضرت ابوالفضل العباس(ع) شرکت آبفای استان یزد و با حضور علی اصغر ریاضتی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان، اعظم کاظمی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری یزد، سپیده رضایی مسئول بسیج جامعه زنان استان و ابوالفضل اسدی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد برگزار شد، از ۱۲ نفر از بانوان ایثارگر و خانواده شهدا تجلیل به عمل آمد.

 بازدید مسئولان از خیمه‌گاه شهدا از دیگر برنامه‌ها بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه