English

رئیس پلیس فتا استان اصفهان خبر داد:

کلاهبرداری از شهروندان با شگرد فروش ویژه پاوربانک

رئیس پلیس فتا استان اصفهان از دستگیری فردی که با درج آگهی فروش ویژه پاوربانک در شبکه اجتماعی اینستاگرام به بهانه سفارش غیر حضوری شهروندان را فریب داده و از آنان کلاهبرداری می کرد خبر داد.

کلاهبرداری از شهروندان با شگرد فروش ویژه پاوربانک

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی با اشاره به دستگیری کلاهبردار اینترنتی   گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه با هدف سفارش پاوربانک در یک صفحه اینستاگرامی اقدام به پرداخت 5 میلیون ریال کرده اما  هیچ کالایی برای او ارسال نشده است، بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد شاکی تبلیغی را در یک صفحه اینستاگرامی در زمینه خرید اینترنتی پاوربانک با ارسال رایگان مشاهده کرده و پس از سفارش کالا و واریز وجه به حساب فروشنده تاکنون هیچ کالایی برای وی ارسال نشده و فروشنده نیز دیگر پاسخگوی تماس های  او نبوده است.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان عنوان داشت: پس از تکمیل تحقیقات کارشناسان اقدامات علمی  و تخصصی خود در فضای مجازی را آغاز کرده و و سرانجام با کارهای پلیسی هوشمندانه  فرد کلاهبردار شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ مرتضوی با بیان اینکه  شبکه های اجتماعی مکان امنی برای داد و ستد و خریدهای اینترنتی نیستند افزود: به شهروندان توصیه می کنیم  پس از رویت کالا یا خدمات و احراز هویت هر یک از طرفین معامله هرگونه تبادل وجهى را به صورت رو در رو و انجام داده و پس از اتمام کار یا خدمات انجام دهند تا گرفتار کلاهبرداران نشوند. همچنین ‌به منظور پیشگیری از وقوع این گونه جرایم از هویت فروشنده مطلع گشته و از واریز هرگونه وجهی حتی مبالغ کم به عنوان بیعانه خودداری کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه