English

مدیر جهادکشاورزی میاندورود:

۴۲۰۰ کیلو بذر کلزا در میاندورود توزیع شد

مدیر جهادکشاورزی شهرستان میاندورود از توزیع 4 هزار و 200 کیلوگرم بذر کلزا گواهی شده بین کارگزاری های این شهرستان خبر داد.

4200 کیلو بذر کلزا در میاندورود توزیع شد

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، سید اسماعیل علوی با اعلام این خبر اظهار داشت: برای کشت و توسعه دانه های روغنی، تأمین امنیت غذایی و خودکفایی کشور از واردات محصولات استراتژیک به ویژه روغن مصرفی مورد نیاز مردم، تاکنون 4 هزار و 200 کیلوگرم بذر گواهی شده کلزا به کارگزاریهای شهرستان میاندورود برای توزیع بین کلزاکاران انجام شد.

وی با بیان اینکه ارقام تخصیص یافته برای کلزا زمستانه شامل، ناتالی، پنتون، ریتمو و امپریو و برای کلزا بهاره شامل هایولا 50، ظفر، هایولا 4815، دلگان، مهتاب برای کشت در اختیار کشاورزان قرار گرفت، ادامه داد: سطح ابلاغی برای کشت کلزا در این شهرستان برای سال زراعی 1401-1400 دو هزار و 500 هکتار است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان میاندورود گفت: کارشناسان تولیدات گیاهی این مدیریت و کارشناسان پهنه با ارائه توصیه های فنی لازم به کشاورزان و مزایای کاشت این محصول استراتژیک در مقایسه با سایر محصولات و سازگاری این محصول با شرایط مختلف، کماکان در امر کاشت، داشت و برداشت نظارت مستمر داشته و همراه آنان خواهند بود.

وی در پایان به کشاورزان توصیه کرد، به منظور کنترل گسترش بیماریها در مزارع، رعایت تناوب زراعی صحیح با غیر لگومینوزها، مبارزه با علفهای هرز و بقایای گیاهی سال قبل، استفاده از بذور سالم و ترجیحاً گواهی شده، تقویت بافت خاک، حذف بوته های بیمار از مزرعه، سمپاشی به هنگام، استفاده از ابزار آلات و ماشین های کشاورزی تمیز و غیر آلوده، زهکشی مطلوب خاک و استفاده بهینه و متعادل از کودهای ازته و پتاسه را در دستور کار خود قرار دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه