English

سردار احمد نجاتی:

اقتدار و توانمندی ایران در دفاع مقدس موجب رسمیت دادن به حاکمیت کشور بر مرزها شد

مشاور رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس بیان کرد: آتش بسی که پیش از کربلای پنج مطرح بود همانند آتش بس و توافق میان رژیم صهیونیستی و کشورهای اسلامی است که به موجب آن فلسطین و بخشی از خاک کشورهای اسلامی همچنان در اشغال این رژیم است.

اقتدار و توانمندی ایران در دفاع مقدس موجب رسمیت دادن به حاکمیت کشور بر مرزها شد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، سردار احمد نجاتی مشاور رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس عنوان کرد: اقتدار و توانمندی ایران در هشت سال جنگ تحمیلی دنیا را متقاعد کرد تا حقوق بین المللی و حق حاکمیت کشورمان بر مرزهای پیش از جنگ را به رسمیت بشناسد.

سردار نجاتی در ادامه این خبر اظهار کرد: آزادی خرمشهر در سال ۶۱ یکی از دو نقطه اوج جنگ تحمیلی علیه ایران بود که بواسطه آن رزمندگان اسلام توانستند بخش عمده مناطق اشغالی کشورمان را از ارتش متجاوز صدام پس بگیرند.

مشاور رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس همچنین افزود: دیگر مرحله مهم و درخشان دفاع مقدس عملیات کربلای پنج در اسفند سال ۶۵ بود که با این پیروزی توانستیم دنیا را نسبت به حاکمیت ایران بر مرزهای بین المللی خود متقاعد کنیم و علاوه بر آن دنیا صدام را به عنوان آغازگر جنگ و طرف متجاوز به رسمیت شناخت.

وی با اشاره به آتش بست تصریح کرد: برخی زمزمه ها مبنی بر پذیرش آتش بس پس از فتح خرمشهر شنیده شد و آتش بسی که پیش از کربلای پنج مطرح بود همانند آتش بس و توافق میان رژیم صهیونیستی و کشورهای اسلامی است که به موجب آن فلسطین و بخشی از خاک کشورهای اسلامی همچنان در اشغال این رژیم است.

سردار نجاتی در ادامه تاکید کرد: با آتش بسی که صدام پس از آزادسازی خرمشهر مطرح کرد، کشورهای حامی وی هر زمان که می خواستند می توانستند او را دوباره تجهیز کنند تا به ایران حمله کند لذا ضمانتی برای جلوگیری از تداوم جنگ وجود نداشت از طرفی پس از آزادی خرمشهر هنوز بخشی از خاک کشورمان از جمله مهران و نفت شهر در اشغال دشمن بود و ارتش صدام قصد عقب نشینی از این مناطق را نداشت.

وی در ادامه گفت: در این شرایط صدام اعلام کرده بود، دیگر قرارداد الجزایر و حدود مرزی گذشته را نمی پذیرد و دنیا نیز  همچنان حق حاکمیت کشورمان بر مرزهای قبل را به رسمیت نشناخته بود.

سردار نجاتی در خاتمه خاطر نشان کرد: اما در عملیات کربلای پنج با ضربات بسیار سنگینی که ایران به دشمن بعثی وارد کرد صدام به این نتیجه رسید که دیگر تاب مقابله با رزمندگان اسلام را ندارد لذا پیش نویس قطعنامه آتش بس بعد از این عملیات تنظیم شد و در سال ۶۶ شورای امنیت سازمان ملل بواسطه اقتدار کشورمان، قطعنامه ۵۹۸ را صادر کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه