English

محمد شجعی:

زراعت پنبه باعث ایجاد اشتغال زایی در بخش‌های صنعتی می شود

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر بیان کرد: پنبه یکی از مهمترین گیاهان زراعی در ایران است و اهمیت پنبه در اشتغالزایی به گونه‌ای است که با ایجاد یک شغل در زراعت پنبه می‌توان پنج شغل در صنایع مرتبط ایجاد کرد.

زراعت پنبه باعث ایجاد اشتغال زایی در بخش‌های صنعتی می شود

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد شجعی مدیر جهاد کشاورزی کاشمر در خبری اظهار کرد: با ایجاد یک شغل در زراعت پنبه در کاشمر  می‌توان پنج شغل در صنایع مرتبط ایجاد کرد.

شجعی در ادامه این خبر افزود: پنبه یکی از مهمترین گیاهان زراعی در ایران است و اهمیت پنبه در اشتغالزایی به گونه‌ای است که با ایجاد یک شغل در زراعت پنبه می‌توان پنج شغل در صنایع مرتبط  ایجاد کرد.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر تاکید کرد: ظرفیت بالای ایجاد اشتغال و صنعت پایین دستی پنبه یک ارزش افزوده است و با وجود اینکه تولید پنبه درسالیان گذشته بیشتر از نیاز کشور بوده است و بخشی از آن صادر می‌شده اما اکنون با بالا بودن قیمت تمام شده برای تولیدکننده، انگیزه کشاورزان برای قرار‌دادن پنبه در الگوی کشت کاهش پیدا کرده است.

وی همچنین تصریح کرد: پایین بودن سطح بهره‌وری و تعرفه گمرکی واردات پنبه ، ضعف فناوری در صنایع پایین دستی، عوامل کاهش انگیزه کشاورزان برای تولید پنبه می‌باشد.

شجعی در خاتمه خاطر نشان کرد: شرکت آستان قدس در اسرع وقت نسبت به معرفی مزارع پایلوت پنبه اقدام و در هنگام جمع آوری محصول از تداخل ارقام و پنبه‌های دارای عسلک و شته و ... ممانعت به عمل آورد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه