English

علیرضا صداقت:

تنها راه خروج از شیوع بیماری کرونا، واکسیناسیون است

رییس بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان امام رضا(ع) مشهد بیان کرد: در حال حاضر با توجه به تامین واکسن کرونا در کشور، محدودیت انجام واکسیناسیون برای گروه‌های سنی برداشته شده است و مردم باید از این فرصت نهایت استفاده را ببرند

تنها راه خروج از شیوع بیماری کرونا، واکسیناسیون است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، علیرضا صداقت رییس بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان امام رضا(ع) مشهد اظهار کرد: در شرایط حال حاضر، هیچ راهی به جزء واکسیناسیون مانع همه‌گیری ویروس کرونا نمی‌شود.

صداقت در ادامه افزود: علیرغم کاهش نسبی تعداد بیماران سرپایی و بستری در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، نگرانی‌ها برای خیز مجدد بیماری وجود دارد، هر چند که به دلیل شرایط اقتصادی، بسیاری از مشاغل باید فعال باشند، اما باید توجه داشت که این امر موجب کاهش سطح رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی جامعه و افزایش سفر‌ها و دورهمی‌ها نباید بشود.

رییس بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان امام رضا(ع) تاکید کرد: انجام سفر‌های غیر ضروری را می‌توان به زمان دیگری موکول کرد و از حضور در میهمانی‌ها و دورهمی برای حفظ جان خود و عزیزانمان اجتناب نمود، در حال حاضر با توجه به تامین واکسن کرونا در کشور، محدودیت انجام واکسیناسیون برای گروه‌های سنی برداشته شده است و مردم باید از این فرصت نهایت استفاده را ببرند.

وی همچنین تصریح کرد: رسانه‌های گروهی نقش موثری در آموزش و اطلاع رسانی مردم دارند و همه ما باید خود را یک "همیار سلامت" برای کمک به کاهش چرخه انتقال ویروس کرونا بدانیم و در این زمینه نهایت تلاش خود را داشته باشیم.

صداقت ادامه داد: واکسن‌های موجود بر اساس اصول علمی تولید شده است و مورد تایید سازمان‌های معتبر بهداشتی در دنیاست، مسئله واکسیناسیون یک موضوع فردی نیست بلکه موجب مصونیت جامعه می‌شود.

وی گفت: بنابراین اگر فردی مخالف انجام واکسیناسیون است نمی‌تواند به تنهایی و با انجام تبلیغات نادرست برای کل جامعه تصمیم گیری کند و سلامتی مردم را به خطر بیاندازد.

صداقت در خاتمه خاطر نشان کرد: در حال حاضر واکسیناسیون  تنها راه خروج از شیوع ویروس کرونا است؛  بر اساس آمار‌ها و داده‌های علمی، انجام واکسیناسیون در کشور‌های مختلف دنیا که درصد قابل توجهی از مردم را پوشش داده اند نقش موثری در کاهش خطرات شیوع کرونا داشته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه