English

حسینعلی شرف‌زاده:

افزایش ۳۰ درصد قیمت برنج ایرانی در بازار مشهد

رییس اتحادیه صنف برنج و عمده فروش مواد غذایی در مشهد بیان کرد: هم اکنون برنج ایرانی و همچنین برنج پاکستانی و هندی در بازار مشهد فراوان است و هیچ کمبودی در این زمینه وجود ندارد اما به دلیل گران بودن آن خرید این محصول کاهش یافته است.

افزایش ۳۰ درصد  قیمت برنج ایرانی در بازار مشهد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حسینعلی شرف‌زاده رییس اتحادیه صنف برنج و عمده فروش مواد غذایی در مشهد در خبری اعلام کرد: قیمت برنج ایرانی در بازار شهر مشهد نسبت به یک ماه پیش ۳۰ درصد افزایش یافته که مهمترین دلیل آن کاهش تولید امسال این محصول است.

شرف‌زاده در ادامه این خبر اضافه کرد: تغییر آب و هوای امسال باعث کاهش کشت برنج در شمال کشور و کاهش تولید و فروش آن شده است.

رییس اتحادیه صنف برنج و عمده فروش مواد غذایی در مشهد همچنین گفت: از سوی دیگر به دلیل قرار داشتن در فصل برداشت و حمایت از تولید برنج ایرانی، واردات برنج خارجی نیز برای مدتی متوقف شده که این موضوع بر قیمت آن در بازار تاثیر گذاشته به طوری که قیمت انواع برنج خارجی در بازار مشهد نسبت به یک ماه قبل ۱۰ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: دلیل دیگر گرانی برنج ایرانی در بازار را می توان ورود شرکتهای بزرگ برای خرید این محصول دانست که با خریدهای سنگین خود بازار را تغییر می دهند از سوی دیگر هزینه های تولید برنج نیز با توجه به افزایش هزینه های جانبی، رشد قابل ملاحظه ای داشته است.

شرف زاده اظهار کرد: هم اکنون برنج ایرانی و همچنین برنج پاکستانی و هندی در بازار مشهد فراوان است و هیچ کمبودی در این زمینه وجود ندارد اما به دلیل گران بودن آن خرید این محصول کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: با این که برنج در بازار مشهد فراوان است اما از آنجا که منشاء گرانی آن از مبداء تولید است، فراوانی آن باعث شکستن قیمت نشده است.

شایان ذکر است در حاشیه این خبر امیر دلداری مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد نیز عنوان کرد: برنج ایرانی قیمت مصوب ندارد و براساس قیمت تمام شده تولید و کیفیت، نرخ‌گذاری می شود.

دلداری در ادامه تاکید کرد: آنچه در حال حاضر ملاک ارزیابی قیمت و نظارت در بازار برنج است، قیمت تعیین شده براساس کیفیت آن و عرف بازار است که در صورت غیرمتعادل بودن نرخ، با آن برخورد می شود از آنجا که واردات برنج خارجی نیز ممنوع شده در مجموع قیمت این کالا رو به گرانی گذاشته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه