English

سرهنگ محمدحسین فولادی تاکید کرد:

با بهره گیری از فرهنگ دفاع مقدس می توان مشکلات کشور را حل کرد

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ایلام با اشاره به اینکه با استفاده از فرهنگ دفاع مقدس می توان مشکلات کشور و بخصوص استان ایلام را برطرف کرد،گفت: با بهره گیری از فرهنگ دفاع مقدس می توان برای رفع مشکلات کنونی کشور چاره اندیشی کرد.

با بهره گیری از فرهنگ دفاع مقدس می توان مشکلات کشور را حل کرد

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، سرهنگ پاسدار محمدحسین فولادی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ایلام با بیان اینکه دفاع مقدس قله افتخار انقلاب اسلامی و محور وحدت جامعه ما بوده و خواهند ماند،افزود: دفاع مقدس؛ دانشگاه انسان سازی بود که اگر امروزه  در زمینه های مختلف از آن فرهنگ آنروزاستفاده کنیم به یقین مشکلات یکی پس از دیگری برطرف می شود.

 وی با بیان اینکه دفاع مقدس یک دانشگاه انسان ساز در مکتب حسینی بود و اقیانوسی از فضائل و معارف الهی را در دل خود دارد، اظهار داشت: دوران 8 سال دفاع مقدس مکتب سرخ حسینی را به خوبی تبیین و تفسیر کرد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ایلام تصریح کرد:در8 سال جنگ تحمیلی، یک جنگ نامتعارف بر کشور ما تحمیل شد، به بهانه اینکه این ملت می خواهد بر آرمان های خود بایستد وظالمان و مستکبران را از کشور بیرون کند و عزت اسلامی را در جامعه ایجاد کند، دشمنان نتوانستد با مسأله انقلاب اسلامی کنار بیایند و بر این اساس جنگ نابرابر را برای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی به راه انداختند اما در این عرصه نیزناموفق بودند.

 سرهنگ فولادی با بیان اینکه انقلاب اسلامی مهمترین حادثه قرن است، خاطرنشان کرد:انقلاب اسلامی بر خلاف پیش بینی همه  تئوریسین ها و نظریه پردازهای غربی اتفاق افتاد، در جنگ هشت ساله بیش از 30 کشور دنیا عملاً از صدام ملعون با تمام امکانات و تجهیزات نظامی و مدرن حمایت کردند و در حالی که در ابتدای انقلاب اسلامی بدنه اجرایی کشور مستحکم نشده بود، نظام سیاسی آن گونه که باید در کشور تشکیل نشده بود و یکه و تنها در مقابل رژیم بعثی مقاومت کردیم.

 وی ادامه داد: در دفاع مقدس، با توکل به خدا در مقابل همه تهدیدات مقاومت کردیم چرا که امام عزیز، آرمان های را برای ما تعریف کردند که فوز شهادت را برای خود فوز ابدی می دانستیم و می دانیم، رزمندگان ما با این نگاه در مقابل دشمنان ایستادند و هر کدام در این راه بر دیگری سبقت می گرفتند و با تأسی از فرهنگ عاشورا، ولایت و امام مسلمین را تنها نگذاشتند.

 مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ایلام با تاکید بر اینکه ما امروز میراث دار دفاع مقدس هستیم،گفت: دفاع مقدس؛ حسینی وار، معنوی و عاشورایی وار حادث شد و امروز هم با بهره گیری از فرهنگ دفاع مقدس می توانیم بر مشکلات خود در حوزه های مختلف  پیروز شویم، مگر در دوران دفاع مقدس ما تحریم‌ نبودیم‌. مدرن‌ترین‌ ابزارهای جنگی دنیا را به راحتی با مهندسی معکوس به روز کردیم و با تکیه برتوان داخل روی پای خود ایستادیم.

 سرهنگ فولادی با بیان اینکه امسال هفته دفاع مقدس در استان ایلام متمایز از سایر استان های کشور است،افزود: در سال جاری کنگره ملی 3 هزار شهید استان ایلام به عنوان مهم ترین رویداد و عملیات بزرگ فرهنگی در استان روی خواهد داد که یکی از مهم ترین ویژگی های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در استان است و برنامه های این هفته با نگاه به برگزاری کنگره در استان اجرا خواهند شد.

 وی با اشاره به اینکه ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس استان در کنار ستاد کنگره شکل گرفته است،اظهار داشت: بیش از 100 عنوان برنامه در حوزه دفاع مقدس استان ایلام با مشارکت همه دستگاه ها و نهادهای اجرایی استان و با حضور مردم اجرا می شود.

 مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ایلام با بیان اینکه در تلاش هستیم که نهضت خدمات اجتماعی و محرومیت زدایی در برنامه های هفته دفاع مقدس  سال جاری گسترش یابد، اظهار داشت: در سطح شهرستان‌ها ستاد هفته دفاع مقدس شکل گرفته و از طرفی دیگر در هر دستگاهی، یک ستاد دفاع مقدس تشکیل شده است‌، فرمانداران رئیس ستاد برنامه های دفاع مقدس و فرمانده هان سپاه دبیر ستاد خواهند بود..

سرهنگ فولادی خاطرنشان کرد: تجدید میثاق نیروهای مسلح استان با ولایت با حضور فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، برگزاری مراسم تجلیل از یک میلیون پیشکسوت دوران دفاع مقدس به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهور که در استان ایلام 300 نفر در مرکز استان و 2 هزار نفر در شهرستان های استان در این برنامه حضور خواهند داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
نویسنده:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه