English

سرهنگ مرتضوی هشدار داد:

متقاضیان شرکت در مراسم اربعین مراقب کلاهبرداری اینترنتی باشند

رئیس پلیس فتای استان اصفهان در خصوص کلاهبرداری‌های اینترنتی به بهانه ثبت نام زوار اربعین حسینی از طریق سایت‌های جعلی هشدار داد.

متقاضیان شرکت در مراسم اربعین مراقب کلاهبرداری اینترنتی باشند

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی گفت: این روزها شایعات و اخبار کذب مبنی بر ثبت نام و اعزام زائران به پیاده روی اربعین افزایش داشته و مجرمان با تبلیغات اغوا کننده و طراحی سامانه های جعلی کاربران را به درگاه های جعلی پرداخت موسوم به فیشینگ هدایت و اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب آن ها می کنند.

این مقام انتظامی بیان داشت: با توجه به اینکه اعزام زائران اربعین منوط به دستور سازمان حج و زیارت و سایر مبادی ذی ربط است، سازمان حج و زیارت برنامه ای برای ثبت نام انبوه افراد و صدور مجوز شرکت افراد در مراسم اربعین حسینی بصورت زمینی صادر نکرده است.

وی افزود: با توجه به اعلام ظرفیت های محدود و امکان سفر زائران صرفاً بصورت هوایی شهروندان باید مراقب باشند تا در دام فیشر‌ها و سایت‌های جعلی که با تبلیغات اغوا کننده فقط برای سرقت اطلاعات بانکی افراد راه اندازی شده اند، نیافتند.

سرهنگ مرتضوی توصیه کرد: شهروندان عزیز اخبار و اطلاعات مربوط به اربعین حسینی را از مراجع رسمی کشور پیگیری کنند و از توجه به شایعات بی پایه و اساس که بعضاً در فضای مجازی منتشر می‌گردد اجتناب و از بازنشر اخبار جعلی و بی اساس خودداری کنند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان در پایان خاطر نشان کرد: مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا نیز به صورت 24 ساعته به نشانی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارشات شهروندان در فضای مجازی است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه