English

تقدیر سفیر ایران درارمنستان از اقدامات اتاق بازرگانی اصفهان در حوزه صادرات

سفیر ایران درارمنستان از اقدامات اتاق بازرگانی اصفهان به ویژه در حمایت از توسعه صادرات کشور تقدیر کرد.

تقدیر سفیر ایران درارمنستان از اقدامات اتاق بازرگانی اصفهان در حوزه صادرات

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان ، عباس ظهوری در این دیدار گفت: تبادلات تجاری ارمنستان درحالی 7 میلیارد دلار است که نزدیک به 5میلیارد دلار آن مربوط به واردات این کشوربوده وسهم  ایران از این میزان بسیار ناچیزاست.

وی افزود: از زمان پیوستن ایران به قرارداد تعرفه ترجیحی این رقم به 300 میلیون دلار رسید وخوشبختانه علیرغم جنگ و شرایط بی ثبات این کشور و شیوع کرونا؛ اکنون این رقم به 450 میلیون دلار رسیده است.

ظهوری ضمن اشاره به تعاملات مطلوب وزیر اقتصاد این کشور با ایران گفت: مقرر شده با برنامه ریزی های صورت گرفته، سهم ایران درتبادلات تجاری با ارمنستان به نحو مطلوبی افزایش یافته و به رقم  یک میلیارد دلار برسد.

سفیرجمهوری اسلامی ایران در ارمنستان، این کشور را دروازه ورود ایران به بازار بزرگ اوراسیا عنوان کرد و دستیابی به تجارت آزاد با اوراسیا، بهره‌مندی ازتعرفه ترجیحی این کشور با اتحادیه اروپا و همچنین بهره مندی ازپتانسیل‌ ارامنه خارج از این کشورعلاقمند به تجارت با ایران را از مزیت های تعاملات تجاری با ارمنستان دانست.

ظهوری در ادامه با تاکید بر اینکه بازار ارمنستان کاملا رقابتی است، افزود: برای موفقیت در این بازار رقابتی باید هوشمندانه وارد عمل شد و توجه به بسته بندی وکیفیت کالا و حفظ این کیفیت از مواردی است که نیازمند توجه ویژه است.

وی با بیان اینکه متاسفانه کالاها و برندهای ایرانی آنگونه که شایسته است نتوانسته جایگاه خود را در این کشور به دست بیاورد تصریح کرد: از یکسال گذشته تا حد زیادی جلو ورود کالاهای بی کیفیت به این کشور را گرفته ایم.

ظهوری تاکید کرد با ورود حرفه ای و هوشمندانه و مطالعات میدانی دقیق به این بازارمی توان افق روشنی برای تعاملات تجاری دو کشور ترسیم کرد. 

وی عدم آشنایی با مقررات ارمنستان را موجب ایجاد چالش برای تجار و فعالان اقتصادی ایرانی دانست و بر شناخت دقیق قوانین، مقررات و ضوابط حقوقی، اداری و تجاری این کشور تاکید کرد.

3 (5)

سفیر ایران در ارمنستان همچنین خواستار فراهم کردن ساز و کار ورود سرمایه گذاران ارمنی به ایران بالاخص اصفهان شد و بر تولید مشترک دوکشور نیز تاکید کرد.

ظهوری با تقدیر از اقدامات اتاق بازرگانی اصفهان به ویژه در حمایت از توسعه صادرات کشور و استان از آمادگی  سفارت ایران در ارمنستان با پارلمان بخش خصوصی اصفهان  و پاسخگویی به سوالات صادرکنندگان اصفهانی در حوزه تجارت با ارمنستان خبر داد.

فرشته امینی، عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این دیدار با اشاره نقش ویژه توسعه صادرات در رشد اقتصادی، اشتغالزایی و کسب درآمدهای ارزی کشور به تشریح اقدامات و دستاوردهای پارلمان بخش خصوصی اصفهان در زمینه حمایت از صادرکنندگان و توسعه صادرات غیرنفتی استان پرداخت.

وی با اشاره به اشتراکات فرهنگی ایران و ارمنستان، ضعف در شناسایی بازار، بسته بندی و رفتار حرفه ای در حوزه صادرات را از مهمترین چالش های توسعه تجارت با ارمنستان دانست و تصریح کرد: اتاق اصفهان با تشکیل شتاب دهنده صادرات و تربیت نیروهای توانمند در حوزه صادرات از یکسو و همچنین شناسایی و معرفی بازارهای مختلف صادراتی از سوی دیگر، تاکنون اقدامات بسیار موثری برای رفع چالش های این حوزه انجام داده است.

نائب رئیس کمیسیون تجارت، خدمات و ارتباطات بازرگانی اصفهان مشکلات حمل و نقل و ترانزیت کالا را از مهم ترین موانع پیش روی توسعه صادرات به ارمنستان به عنوان دروازه ورود به بازار بزرگ اوراسیا دانست و بر ضرورت حمایت سفارت ایران در این کشور برای رفع این مشکل تاکید کرد.

وی در ادامه خواستار تعمیق روابط تجاری ایران و ارمنستان و همچنین سهولت تجارت با این کشور به ویژه رفع مشکلات گمرکی و تعرفه ای صادرات به ارمنستان با حمایت ویژه سفارت ایران در این کشور شد. 

به گزارش موج؛  فرشته امینی، مجتبی کاروان، غلامرضا اخوان فرید، محمد صادقی، اصغر اخوان مقدم و رضا برادران اصفهانی از اعضای هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان برای انجام مذاکرات و پیگیری تعمیق روابط  تجاری و توسعه صادرات اصفهان به ارمنستان سفر کردند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه