English

بهروز محبی نجم‌آبادی:

وظیفه جدی دولت، نظارت بر این فرایند و کاهش واسطه‌ها و حل مشکلات تولیدکنندگان است

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آقای رئیسی خوب می‌داند که سیاست‌های دولت باید هماهنگ باشد و امکان موفقیت دولت فراهم نمی‌شود، مگر اینکه برآیند سیاست‌ها و نظرات مختلف اعضای دولت به صورت یکسان و منسجم عملیاتی شود.

وظیفه جدی دولت، نظارت بر این فرایند و کاهش واسطه‌ها و حل مشکلات تولیدکنندگان است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، بهروز محبی نجم‌آبادی نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: یکی از مسائل جدی در کشور ما در حوزه بازار، فاصله میان تولیدکننده تا مصرف‌کننده است که بعضاً تولیدکنندگان مشکلات خاص خودشان را دارند و با شرایط سخت تولید می‌کنند و سود چندانی نمی‌برند و از آن طرف، وقتی محصول به دست مردم می‌رسد آنها نیز از قیمت ناراضی هستند.

محبی نجم‌آبادی در ادامه این خبر افزود: نقش واسطه‌ها و دلال‌ها در فاصله میان تولید تا مصرف برجسته است، یکی از وظایف جدی دولت، نظارت بر این فرایند و کاهش واسطه‌ها و حل مشکلات تولیدکنندگان است؛ مانند اقدامی که مجلس در بودجه سال جاری انجام داد و مالیات تولیدکنندگان را 5 درصد کاهش داد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به لزوم توجه به علل و ریشه‌های افزایش قیمت‌ها اضافه کرد: افزایش قیمت و نابسامانی آن در هر کدام از محصولات و کالاهای اساسی، علل متفاوتی دارد که باید جداگانه مورد توجه و اقدام قرار گیرد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال وقتی نهاده‌های دامی در بازار آزاد و خارج از شبکه عرضه می‌شود و نهاده‌‌های سهمیه‌ای عرضه نمی‌شود، طبیعی است که مرغ کمیاب و گران می‌شود لذا دولت باید با دقت و وسواس موضوع را پیگیری و نظارت کند.

محبی نجم‌آبادی تصریح کرد: این مسئله نیز خودش به نوع دیگری مشکل‌ساز شده و خیلی از مفاسد از همین‌جا بلند می‌شود و عواید حاصل از اختصاص این نوع ارز به مردم نمی‌رسد.

وی اظهار کرد: دولت باید نظارت جدی کند که مواد اولیه تولید و نهادهای مورد نیاز کشاورزان و دامداران، به موقع و با قیمت مناسب در اختیار آنها قرار گیرد و همزمان، بر چرخه تولید تا مصرف نیز نظارت داشته باشد.

نماینده مردم سبزوار با تأکید بر ضرورت هماهنگی و انسجام در تیم اقتصادی دولت اظهار متذکر شد: آقای رئیسی خوب می‌داند که سیاست‌های دولت باید هماهنگ باشد و امکان موفقیت دولت فراهم نمی‌شود، مگر اینکه برآیند سیاست‌ها و نظرات مختلف اعضای دولت به صورت یکسان و منسجم عملیاتی شود.

محبی‌نجم‌آبادی در خاتمه خاطر نشان کرد: بر این اساس، توقع ما این است که در مجموع تیم اقتصادی دولت یک نفر تصمیم‌گیر و هماهنگ‌کننده نهایی باشد و بقیه اعضای تیم نیز با او هماهنگ باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه