English

حسن جعفری:

کاهش ۳۶ درصدی پروازهای فرودگاه مشهد در جهت قطع زنجیره‌ انتقال بیماری کرونا

مدیر روابط عمومی فرودگاه بین‌المللی هاشمی‌نژاد بیان کرد: جهت قطع زنجیره‌ شیوع و انتقال بیماری کرونا در کاهش پروازهای داخلی و خارجی ، مدیریت اعزام و پذیرش مسافران و پروازها را به این گونه‌ای پیش برده است.

کاهش ۳۶ درصدی پروازهای فرودگاه مشهد در جهت قطع زنجیره‌ انتقال بیماری کرونا

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حسن جعفری مدیر روابط عمومی فرودگاه بین‌المللی هاشمی‌نژاد اعلام کرد: کاهش ۳۶ درصدی پروازها و ۵۶ درصدی جابجایی مسافر در فرودگاه مشهد نسبت به وضعیت مشابه در سال ۹۸.

حسن جعفری در ادامه این خبر افزود: اداره‌کل فرودگاه‌های خراسان رضوی همگام با ستاد مقابله با کرونا در کاهش پروازهای داخلی و خارجی جهت قطع زنجیره‌ شیوع و انتقال بیماری کرونا ، مدیریت اعزام و پذیرش مسافران و پروازها را به این گونه‌ای پیش برده است.

مدیر روابط عمومی فرودگاه بین‌المللی هاشمی‌نژاد همچنین در مورد کاهش پروازهای فرودگاه مشهد ادامه داد: در مقایسه آماری ۵ ماه ابتدایی سال جاری نسبت به وضعیت مشابه در سال ۹۸، با جابجایی یک میلیون و ۷۸۰ هزار و ۷۹ نفر کاهش ۵۶ درصدی در بخش جابجایی مسافر و در بخش نشست و برخاست ۱۸ هزار و ۹۳۰ پرواز نیز کاهش ۳۶ درصدی در بخش پروازها را تجربه کرده است.

وی تصریح کرد: از ۱۷۱۶ پرواز داخلی انجام شده به ۳۲ مقصد داخلی توسط ۱۸ شرکت هواپیمایی، بیشترین پرواز مربوط به مسیر مشهد- تهران با ۷۰۸ پرواز و جابجایی ۶۶ هزار و ۷۰۵ مسافر بوده است.

مدیر روابط عمومی فرودگاه بین‌المللی هاشمی‌نژاد مشهد اظهار کرد: از ۱۹۰ پرواز خارجی انجام شده به ۱۲ مقصد خارجی که توسط ۸ شرکت هواپیمایی داخلی و ۷ شرکت هواپیمایی خارجی انجام شده، بیشترین پرواز مربوط به مسیر مشهد- نجف با ۵۱ پرواز و ۶۳۵۱ مسافر بوده است.

جعفری گفت: مطابق آمار جمع‌آوری شده از ۱۹۰۶ پرواز خروجی که در مرداد ماه ۱۴۰۰ انجام شده، ۳۵۴ پرواز با ۳۰ دقیقه تاخیر و یا بیشتر  انجام شده که معادل ۱۹ درصد کل پروازهای خروجی در مرداد ماه است و مجموع تاخیر پروازها به ۲۹ هزار و ۸۲۳ دقیقه رسیده است. می‌توان گفت که به طور متوسط پروازهای تأخیردار تقریبا با ۸۴ دقیقه تأخیر انجام شده است.

وی در ادامه بیان کرد: ۵۵ درصد عمده تاخیر پروازها به دلیل تاخیر در ورود پرواز، ۱۹ درصد مربوط به عملکرد شرکت هواپیمایی، ۱۴ درصد به دلیل نقص فنی و ۱۲ درصد باقی‌مانده به دلایل دیگر همانند مشکلات کِرو، هندلینگ کننده‌ها، مسافران و... بوده است.

مدیر روابط عمومی فرودگاه بین‌المللی هاشمی‌نژاد مشهد تاکید کرد: ساعت اوج در پروازهای خروجی داخلی بین ساعت ۱۶ تا ۱۷ با ۱۷۵ پرواز و ساعت اوج در پروازهای خروجی بین‌المللی بین ساعت ۳ تا ۴ بامداد با ۳۰ پرواز بوده است.

جعغری در خاتمه خاطر نشان کرد: بیشترین فراوانی پروازهای داخلی در روز جمعه و بیشترین فراوانی پروازهای خارجی در روزهای شنبه و پنجشنبه بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه