English

شهرام حبیب‌زاده خبر داد:

واکسیناسیون بدون محدودیت افراد بالای ۱۸ سال در اردبیل

دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل طی فراخوانی رسمی از همه اهالی بالای ۱۸ سال استان خواست تا برای دریافت واکسن کرونا، به مراکز بهداشتی مراجعه کنند.

واکسیناسیون بدون محدودیت افراد بالای ۱۸ سال در اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل در این فراخوان اعلام کرده، در ادامه روند واکسیناسیون همگانی علیه بیماری کووید.۱۹، همه افراد ۱۸ سال به بالا شامل همه متولدین سال ۱۳۸۲ و پایین‌تر در این استان می‌توانند واکسن کرونا دریافت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با اشاره به تامین واکسن کرونا به تعداد زیاد اعلام کرد: در اجرای طرح واکسیناسیون، همه افراد متولد سال ۱۳۸۲ و قبل مشمول دریافت واکسن هستند و باید برای جلوگیری از ابتلا و کاهش آمار بستری و فوتی مبتلایان کرونا واکسینه شوند.

شهرام حبیب‌زاده گفت: از شهروندان تقاضا داریم با مراجعه به مراکز بهداشتی و تجمیعی واکسیناسیون در مناطق شهری، نسبت به دریافت واکسن اقدام کرده و هنگام مراجعه به این مراکز پروتکل‌های بهداشتی نظیر زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

وی افزود: انجام واکسیناسیون با سرعت بیشتر و پوشش همه افراد جامعه، گامی موثر در کاهش شیوع و افزایش پوشش ایمن‌سازی جمعیت محسوب می‌شود و این هدف مهم با همکاری شهروندان تحقق می‌یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل بیان کرد: طرح واکسیناسیون در این استان از ۲۲ بهمن سال گذشته آغاز شده و تاکنون ۵۲۸ هزار و ۱۶۴ دُز واکسن کرونا برای گروه‌های هدف در این استان تزریق شده است.

حبیب زاده افزود: تاکنون ۳۵۳ هزار و ۷۲۶ دُز واکسن نوبت اول و ۱۷۴ هزار و ۴۳۸ دُز واکسن نوبت دوم در استان اردبیل تزریق شده است.

وی با اشاره به تداوم فرایند واکسیناسیون کرونا در استان اردبیل و افزایش سرعت واکسیناسیون در این استان افزود: امیدواریم با ادامه همین روند، تا یک ماه آینده، تمام گروه‌های سنی و شغلی واکسینه شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با بیان این که دریافت واکسن را به معنای مصونیت کامل در برابر کرونا نیست، تاکید کرد: حتی افرادی که ۲ دُز واکسن کرونا زده‌اند و ۲ هفته از زمان واکسیناسیون آن‌ها گذشته است، باید ماسک زده و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند، چون واکسیناسیون باعث پیشگیری از ابتلا نمی‌‍‌شود و تنها در پیشگیری از مرگ و میر موثر است.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه