English

فرماندار اسکو:

اعضای شورای شهرستان نباید یدک کش یک عنوان باشند/ترمیم و بازیابی اعتماد عمومی با اقدام عملی مسئولان میسر خواهد بود

فرماندار شهرستان اسکو گفت:شوراهای فرادست از جمله شورای بخش و شهرستان نباید حالت انفعالی به خود بگیرند و یدک کش یک عنوان باشد.

اعضای شورای شهرستان نباید یدک کش یک عنوان باشند/ترمیم و بازیابی اعتماد عمومی با اقدام عملی مسئولان میسر خواهد بود

به گزارش خبرگزاری موج از آذربایجان شرقی، بابک رضی منش ، در مراسم تحلیف و انتخابات هیات رئیسه ششمین دوره شورای اسلامی شهرستان اسکو اظهار داشت: مسئولان در نظام جمهوری اسلامی و عرصه خدمت رسانی به مردم باید شاخصه شهیدان رجایی و باهنر را سرمشق خود قرار دهند و با خدمت صادقانه به مردم دین خود خود به صاحبان اصلی انقلاب ادا کنند.

فرماندار شهرستان اسکو با بیان اینکه احیای سرمایه اجتماعی و ترمیم اعتماد عمومی باید مهم ترین برنامه تمامی دستگاه ها و نهادها باشد افزود: مردم باید با تمام وجود خود احساس کنند که مسائل و مشکلات آنان محور تمام برنامه ریزی ها و سیاستگذاری ها در کشور است که در این صورت می توان با اقدام عملی گامی در جهت احیا و بازیابی اعتماد عمومی برداشت.

 رضی منش شوراهای بخش را عصاره ی شوراهای روستا، و شورای شهرستان را عصاره شوراهای شهر و روستا برشمرد و افزود: این شوراها در واقع نوعی ابزار قوی و مؤثر در کنار دولت و شوراهای شهر و روستا هستند که با پیگیری مسئولانه وظایف خود می‌تواند گره گشای مسائل و مشکلات مردم باشند.

فرماندار شهرستان اسکو با بیان اینکه شوراهای فرادست از جمله شورای بخش و شهرستان نباید حالت انفعالی به خود بگیرند و یدک کش یک عنوان باشد تصریح کرد: شوراهای فرادست اگر نقش خود را به درستی ایفا کند می‌توانند در پیشبرد سیاست های نظام و اهداف توسعه ای شهرستان نقش موثری ایفا کنند.

وی با بیان اینکه امروز در پیشگاه خداوند متعال بر شرافت انسانی خویش قسم یاد خواهید کرد تا با حفظ امانت، عدالت، انصاف و لحاظ صلاح و صرفه شهرستان در انجام هرچه بهتر وظایف خویش کوشا باشید افزود: شوراهای اسلامی به عنوان نمایندگان مردم باید منافع جمعی و حقوق عمومی را بر منافع فردی و گروهی ارجحیت داده و با تمام توان و انرژی برای تحقق وعده های انتخاباتی و حل معضلات و نارسایی شهرستان تلاش کنند.

وی ناشناخته ماندن وظایف شوراهای فرادست برای مردم و حتی خواص را یکی از دلایل افول جایگاه شوراها دانست و گفت: این موضوع موجب شده از سویی مردم توقعی از نمایندگان خود در این شورا نداشته باشند و از سوی دیگر، خواص رغبتی برای همکاری در ارائه طرح های توسعه ای، اعضای شوراهای پایه نیز تلاشی برای انجام وظایف خود نداشته باشند.

فرماندار شهرستان اسکو موضوعاتی از جمله کمیته برنامه‌ریزی، زیرساخت‌های عمرانی و اقدامات کلان سیاست گذاری شهرستان، زمینه فرهنگی، ارتباط با استان و انتقال مناسب مشکلات شهرستان، حل اختلافات احتمالی میان بخش و شهر و روستا را از جمله وظایف شورا برشمرد و بر استفاده حداکثری از جایگاه شورای های فرادست تاکید کرد.

 رضی منش با تاکید بر لزوم شناخت دقیق اعضای شورای شهرستان از مسائل، مشکلات و چالش های شهرستان و ترسیم چشم انداز برای توسعه آتی گفت:با شناخت دقیق از مسائل و مشکلات و با اشرافیت بر ظرفیت های نسبی شهرستان در بخش های مختلف و با یک نگاه کلان و جامع نگر می توان گام های بلندی در راستای حل مسائل و مشکلات و همچنین بارور کردن استعداد ها و توانمندی های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و زیرساختی شهرستان برداشت.

گفتنی است در پایان جلسه پس از انتخاب انجام مراسم تحلیف، هیئت رئیسه سنی تشکیل شد و با برگزاری انتخابات هیئت رئیسه دائمی، امیر فرضی به عنوان رئیس و سخنگوی شورای شهرستان، سجادخدایی به عنوان نایب رئیس شورای شهرستان و علی صدیقی به عنوان منشی و نماینده شورای شهرستان در استان انتخاب شدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه