English

محمد علی طالبی اعلام کرد:

تامین آب و حفظ محیط زیست اولویت توسعه یزد

استاندار یزد گفت: در خصوص مسائل زیست محیطی پهنه های جدید خارج از محدود دشت مهریز به اردکان و در محدود شهرستان های کمتر توسعه یافته مانند خاتم، ابرکوه، بهاباد و بافق و محور طبس تعریف شده و هیچ مجوزی برای طرح های آب بر و آلاینده در محدوده های ممنوع، صادر نشده است.

تامین آب و حفظ محیط زیست اولویت توسعه یزد

به گزارش خبرگزاری موج یزد، محمدعلی طالبی استاندار یزد در نشست خبری، تامین آب و حفظ محیط زیست با توجه به شکنندگی شرایط زیست محیطی استان را از اولویت های مهم در برنامه های توسعه عنوان کرد و گفت: در این راستا برای تامین آب مورد نیاز استان از مسیرهای مختلف مانند اجرای خط دوم انتقال آب و طرح انتقال آب دریای عمان نیز اقدام شده و تخصیص لازم از این خط گرفته شده است که به منظور کاهش هزینه های اجرای این طرح رایزینی هایی با استان اصفهان به منظور اجرای این پروژه با همکاری دو استان در حال انجام است.

هیچ مجوزی برای طرح های آب بر و آلاینده صادر نشد

وی ادامه داد: در خصوص مسائل زیست محیطی پهنه های جدید خارج از محدود دشت مهریز به اردکان و در محدود شهرستان های کمتر توسعه یافته مانند خاتم، ابرکوه، بهاباد و بافق و محور طبس تعریف شده و هیچ مجوزی برای طرح های آب بر و آلاینده در محدوده های ممنوع، صادر نشده است.

 توسعه متوازن، مهمترین رویکرد چند سال اخیر در استان یزد

مهمترین رویکردی چند سال اخیر در استان یزد، توسعه متوازن تمامی شهرستان های استان بوده است و آثار این رویکرد را می توان در قالب بهره برداری طرح ها و سرمایه گذاری هایی که در چند سال اخیر در مناطق کمتر توسعه استان انجام شده است، ملاحظه کرد.

۷۰ درصد طرح‌های ناتمام دولت‌های قبل در استان یزد تکمیل شد

طالبی ادامه داد: با توجه به طرح های نیمه تمام زیادی که از دولت‌های قبل وجود داشت، تکمیل این طرح های در اولویت برنامه های استان قرار گرفت به گونه ای که در آغاز به کار دولت سیزدهم ، ۷۰ درصد حجم پروژه های ناتمام در استان یزد تکمیل شده است و اهمیت این اتفاق بزرگ زمانی بیشتر درک می شود که دولت با مشکلات ناشی از تحریم ها و محدودیت های مالی دست به گریبان بوده است.

وی تصریح کرد: برخی طرح ها که پیش بینی می شد شاید تا آغاز به کار دولت سیزدهم تکمیل نشود مانند راه آهن یزد به استان فارس و طرح انتقال آب خلیج فارس به استان یزد نیز به بهره برداری رسید و تعداد زیادی از طرح های مهم اقتصادی در زمینه صنعت و امور زیربنایی به ثمر نشست که آثار چشمگیری بر روند توسعه و سرمایه گذاری در استان دارد.

مشارکت فعال بخش خصوصی و صنایع در توسعه استان یزد

استاندار یزد با تبیین اهتمام بخش خصوصی و صنایع در زمینه پیشبرد اهداف توسعه استان گفت: در چند سال اخیر تعاملات زیادی با بخش خصوصی و صنایع برای افزایش سهم این بخش در زمینه توسعه زیرساخت های استان صورت گرفته و تعداد قابل توجهی از طرح های راه سازی، امور زیربنایی و همچنین کمک به بخش بهداشت و درمان استان در زمینه تجهیز تمامی بیمارستان ها به دستگاه اکسیژن ساز در دوران کرونا با همکاری و کمک چشمگیر صنایع، خیران و بخش خصوص در کنار کمک های دولت به سرانجام رسید.

طالبی ادامه داد: همچنین صنایع استان در زمینه سرمایه گذاری برای تکمیل چرخه تولید فولاد از سنگ آهن و کنسانتره تا تولید ورق و ایجاد صنایع جنبی وابسته به این حوزه فعالیت های چشمگیری را انجام دادند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه