English

امور مردم با راه‌اندازی کمیته اجرایی در شهرداری قم تسهیل می شود

مشاور شهردار قم گفت: امور مردم با راه‌اندازی کمیته اجرایی در شهرداری قم تسهیل می شود

 امور مردم با راه‌اندازی کمیته اجرایی در شهرداری قم تسهیل می شود

 به گزارش خبرگاری موج قم، ناصر رعیت پور با اشاره به تشکیل کمیته اجرایی در شهرداری قم در سال‌های گذشته اظهار داشت: این کمیته در دوره مدیریت دکتر سقائیان نژاد و با حضور و نظارت اعضای شورای شهر در شهرداری شکل‌گرفته که پیش‌نیاز تشکیل کمسیون‌های تملکات و توافقات را تهیه می‌کند.

وی با بیان اینکه با تشکیل این کمیته روند بسیاری از کارهای مردمی تسهیل شده است، ابراز کرد: ایجاد این کمیته در افزایش سرعت و سهولت رسیدگی به پرونده‌ها مؤثر بود و با درخواست کمیته اجرایی، کمسیون تملکات و توافقات برای رسیدگی به امور مردم به‌طور منظم تشکیل می‌شود.

مشاور شهردار قم ادامه داد: کمسیون تملکات و توافقات قبلاً به این شدت فعال نبوده ولی هم‌اکنون با حضور شهردار، معاونان مرتبط، ۵ نفر از اعضای شورا تشکیل می‌شود و مسئولان در جلسات نظرات خود را بیان کرده و با رعایت حقوق مردم بهترین تصمیم گرفته می‌شود.

وی به هم‌افزایی و همکاری متقابل شهرداری و شورا درزمینه توافقات و تملکات اشاره کرد و گفت: در برخی موارد مردم نسبت به توافقات به نحو احسن معترض هستند که با حضور در کمیسیون‌های مختلف مانند کمیسیون شهرسازی و حقوقی دفاعیات انجام و این ارتباط دوسویه سبب تسهیل در رسیدگی به امور مردم و شهر شده است.

رعیت پور کار کمیته را ارائه پیشنهاد درباره روش تملک یا توافق، به کمیسیون دانست و خاطرنشان کرد: این پیشنهادها  نهایتاً داخل کمیسیون، تصویب و سپس به مرحله تنظیم توافقنامه می‌رسد و در ادامه بخش املاک شهرداری توافقنامه را تنظیم کرده و برای تائید به شورای شهر و بعد از تصویب شورا، مصوبه برای تائید نهایی به فرمانداری ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین در هر مرحله اگر مالک معترض باشد، مصوبه دوباره به کمیته بازگردانده شده و کمیته مالک را برای تشکیل جلسه و حل مشکل دعوت می‌کند که اگر مالک درخواست شکایت داشته باشد، به شورای حقوقی ارجاع داده می‌شود.

مشاور شهردار میزان توافق انجام‌شده با شهروندان را در مرحله نخست ۹۹ درصد اعلام و تصریح کرد: معمولاً در ۹۹ درصد موارد مالک در شورای حقوقی متقاعد شده و با مصوبه  موافقت می‌کند و در یک درصد باقیمانده هم ممکن است کار  به محاکم قضایی سپرده شود.

وی با تأکید بر حضور نماینده شهرداری در تمام مراحل کار یادآور شد: ما به‌عنوان کمیته اجرایی، کار را تا انتها پیگیری و در شورای حقوقی، شورا و در کمیسیون‌ها شرکت می‌کنیم و در اجرای طرح هر زمان که مالک معترض باشد، ما پاسخگوی وی بوده و کار را پیگیری و نتیجه را اعلام می‌کنیم.

رعیت پور سرعت و سهولت تملک و توافق با شهروندان را در ۶ سال گذشته مثبت ارزیابی و ابراز کرد: در هر زمان هیچ مشکلی برای مراجعه مردم به کمیته اجرایی وجود نداشته و ما در کمیته اجرایی علاوه بر حضور در کمیته حتی به‌صورت تلفنی هم با مراجعان صحبت و آن‌ها را راهنمایی می‌کنیم

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه