English

علی اصغر امانیان:

بیش از ۲۶ هزار تُن نهاده دامی در شهرستان سبزوار توزیع شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سبزوار عنوان کرد: از برنامه های این اداره، رفع موانع تولید در حوزه تولید مرغ گوشتی بوده است.

بیش از ۲۶ هزار تُن نهاده دامی در شهرستان سبزوار توزیع شد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، علی اصغر امانیان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سبزوار اعلام کرد: ۲۶هزار و ۳۰۰ تُن نهاده دامی بین دامداران در شش ماه ابتدای سال توزیع شده است.

علی اصغر امانیان در ادامه این خبر اضافه کرد: ۲۱هزار تُن کنسانتره دامی، ۴۳۰۰تُن نهاده خام شامل جو، ذرت، سویا و سبوس و ۲هزار تُن جو سهمیه خشکسالی از جمله نهاده‌های توزیع شده از ابتدای سال۱۴۰۰ بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سبزوار همچنین تصریح کرد: از برنامه های این اداره، رفع موانع تولید در حوزه تولید مرغ گوشتی بوده و شهرستان سبزوار با وجود ۳۲۰واحد مرغداری گوشتی، بزرگترین قطب تولید مرغ استان است که مسئولیت تولید و تامین حدود ۳۰درصد گوشت مرغ استان را به عهده دارد.

امانیان در خاتمه خاطر نشان کرد: این مدیریت با انجام چند اقدام شامل سرعت بخشیدن به صدور مجوز‌های جوجه ریزی، ایجاد هماهنگی بین دو تشکل بزرگ مرغ گوشتی شهرستان و واگذاری امور به آنها، هماهنگی با ادارات صمت و دامپزشکی، پیگیری‌های برای حمل و نقل سریع نهاده‌ها از بنادر و مراکز استان به شهرستان و نظارت بر جوجه ریزی، تامین نهاده و کشتار مرغ، موفق شده است به آمار بالای ۸ میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در ۵ ماه اول دست یابد که در سال‌های اخیر بی سابقه و در کل کشور کم نظیر بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی