English

نعمت غفوری:

تجارت پرسود پرورش شتر در گناباد در شرایط خشکسالی

مدیر جهاد کشاورزی گناباد گفت: صنعت شترداری، ظرفیتی ویژه به منظور تولید و صادرات گوشت و محصولات لبنی با ارزش افزوده بسیار بالاست.

تجارت پرسود پرورش شتر در گناباد در شرایط خشکسالی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، نعمت غفوری مدیر جهاد کشاورزی گناباد عنوان کرد: پرورش شتر در گناباد ، پتانسیلی است که می‌توان با آن تهدید خشکسالی را به فرصتی برای توسعه اقتصادی این منطقه تبدیل کرد.

نعمت غفوری همچنین در ادامه این خبر اضافه کرد: بیش از دو دهه خشکسالی در گناباد و از طرفی کمبود نهاده‌های دامی باعث شده است تا دامداران به پرورش شتر سوق داده شوند.

مدیر جهاد کشاورزی گناباد در ادامه افزود: رونق پرورش شتر در شهرستان‌هایی مثل گناباد که با خشکسالی مواجه هستند می‌تواند ضمن ایجاد اشتغال به درآمدزایی و توسعه منطقه کمک شایانی کند و راه را برای مصرف داخلی و صادرات هموار سازد.

وی همچنین تصریح کرد: در حال حاضر پنج واحد پرورش شتر مجوز دار در گناباد فعالیت می‌کند و جمعیت شتر در گناباد بیش از ۱۵۰ نفر شتر است.

غفوری در خاتمه خاطر نشان کرد: صنعت شترداری ، ظرفیتی ویژه به منظور تولید و صادرات گوشت و محصولات لبنی با ارزش افزوده بسیار بالاست که در گناباد با داشتن شرایط اقلیمی خاص خود بهترین فرصت سرمایه گذاری برای استفاده از شترداری در آینده را دارد و در نظر داریم با توسعه این صنعت، گناباد را به یکی از قطب‌های استان تبدیل کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه