English

محمدصادق معتمدیان:

مشکلات فعلی خراسان رضوی، تمرکز بیش از حد و تلاش مدیران دستگاه‌های دولتی بر روی جذب بودجه‌های استانی است

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: این که بنشینیم تا سازمان برنامه و بودجه از محل اعتبارات استانی پول بدهد و سپس برویم به سراغ اجرای پروژه در حقیقت مدیریت پیمانکاری است به این معنا که اگر اعتبار استانی برسد کار می کنیم و اگر نرسد کار تعطیل می‌شود.

مشکلات فعلی خراسان رضوی، تمرکز بیش از حد و تلاش مدیران دستگاه‌های دولتی بر روی جذب بودجه‌های استانی است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان رضوی عنوان کرد: تمرکز بیش از حد و تلاش مدیران دستگاههای دولتی بر روی جذب بودجه‌های استانی از مشکلات فعلی است در حالی که باید برای تسریع در اجرای پروژه‌ها و کارهای بر زمین مانده به سراغ ردیف‌ها و اعتبارات ملی رفت.

محمدصادق معتمدیان در ادامه این خبر متذکر شد: این از مهمترین مشکلات خراسان رضوی است که متاسفانه دستگاههای مختلف تمام تلاش خود را در جذب بودجه‌های استانی گذاشته‌اند در حالی که این اعتبارات کمتر از ۲۰ درصد اعتبارات بودجه‌ای کشور است و بیش از  ۸۰ درصد اعتبارات بودجه‌ای کشور در اختیار وزارتخانه‌ها و سازمان‌های ملی است.

استاندار خراسان رضوی همچنین اظهار کرد: این که بنشینیم تا سازمان برنامه و بودجه از محل اعتبارات استانی پول بدهد و سپس برویم به سراغ اجرای پروژه در حقیقت مدیریت پیمانکاری است به این معنا که اگر اعتبار استانی برسد کار می کنیم و اگرنرسد کار تعطیل می‌شود در حالی که مدیران باید تلاش و پیگیری برای اخذ اعتبارات از محل منابع ملی داشته باشند تا کار تعطیل نشود.

وی همچنین بیان کرد: باید از شکاف بین مناطق برخودار و کم برخوردار کاسته شود گفت: بر اساس ساختارهای بودجه‌ای کشور و با شیب کنونی این امر ممکن نیست بلکه باید با پیگیری برای جذب اعتبارات ملی برای خدمت‌رسانی به مناطق کم برخوردار و رشد خدمات در این مناطق اقدام شود.

معتمدیان همچنین با اشاره به یکی از مصادیق مدیریت پیمانکاری در سفر اخیر خود به روستای فیض آباد از توابع چناران یادآور شد: مردم این روستا از نداشتن آب آشامیدنی گلایه داشتند و در جست و جو برای علت یابی این مساله در عین ناباوری مشخص شد که اگرچه لوله‌های انتقال آب خریداری شده و در محل وجود دارد و خط لوله هم به میزان فراوانی برقرار است اما مدیران متولی در انتظار تامین اعتبار مردم را معطل برای ادامه اجرای پروژه کرده‌اند.

وی به دستور اکید برای تداوم اجرای پروژه مذکور و تامین آب آشامیدنی مردم این روستا اشاره کرد و ادامه داد: مدیریت، این است که در شرایط کمبود منابع، پول و اعتبارات بتوان خلق منبع کرد و با توجه به اولویتها اقدام به خدمت رسانی به مردم نمود.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: خوشبختانه انجام سفرهای استانی کمک شایانی به شکل گیری اجماع مدیران بر سر اولویتهای شهرستانها کرد و عاملی شد برای اولویت بخشی به بودجه‌های شهرستانی، هدایت بودجه‌های استان به سمت تامین مطالبات مردم و نیز نمایان شدن ضرورت حرکت به سمت جذب بودجه‌های ملی.

وی همچنین تصریح کرد: ظرف هشت ماه گذشته به ۲۶ شهرستان از ۳۳ شهرستان استان بازدید داشته ایم و در مجموع از ۶۷ شهر و ۵۴ روستای استان بازدید و برای رفاه حال مردم و تحقق مطالبات آنها هزار و ۵۴ مصوبه گذرانده شده است که هر کدام به فراخور زمان و پیگیری‌های انجام شده تا کنون به میزان قابل توجهی پیش رفته و محقق شده است.

معتمدیان در خاتمه خاطر نشان کرد: از آن زمان تاکنون ۱۴۰ مصوبه کاملا اجرایی شده، تعداد ۷۴۹ مصوبه با درصد پیشرفت بالای ۹۰ درصد در محدوده زمانی تعیین شده در حال انجام است و دیگر مصوبات نیز در حال پیگیری است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه