English

تورج همتی:

وضعیت هشدار برای هوای مشهد

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی بیان کرد: این حجم آلودگی ناشی از فعالیت ۲ کانون گرد و غبار خارجی قره قوم در ترکمنستان و هرات در افغانستان و نیز کانون داخلی سرخس است.

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، تورج همتی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در خبری عنوان کرد: در پی ادامه افزایش حجم آلاینده‌ها در هوای تنفسی، کیفیت هوای کلانشهر مشهد در روز پانزدهم شهریورماه برای دومین روز متوالی در وضعیت هشدار قرار دارد.

تورج همتی در ادامه این خبر افزود: میانگین کنونی کیفیت هوای مشهد ۱۶۲ ای. کیو. آی و نشانگر هوای آلوده و وضعیت هشدار است که این میزان از آلودگی در سال جاری سابقه ندارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی همچنین ادامه داد: هم اکنون کیفیت هوا در مناطق خاقانی، چمن و سجاد در وضعیت هشدار و آلوده برای افراد حساس قرار دارد و در سایر ۲۰ منطقه دارای ایستگاه سنجش در وضعیت هشدار و آلوده برای تمامی افراد است.

وی تصریح کرد: این حجم آلودگی ناشی از فعالیت ۲ کانون گرد و غبار خارجی قره قوم در ترکمنستان و هرات در افغانستان و نیز کانون داخلی سرخس است.

همتی در خاتمه خاطر نشان کرد: شایسته است شهروندان مشهدی با کاهش رفت و آمد‌های غیرضروری، نقش موثر خود را در بهبود کیفیت هوای این شهر ایفا کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی